Sabtu, 14 Oktober 2023

Berpelukan atas motosikal yang sedang bergerak, pasangan kekasih disaman RM454

 

Sepasang kekasih di negeri Uttar Pradesh, India disaman selepas menunggang motosikal sambil berpelukan di jalan raya, lapor portal berita In Informal Newz pada 11 Oktober 2023.


Rakaman kejadian memaparkan seorang wanita duduk menghadap pasangannya dan memeluk lelaki itu ketika motosikal itu meluncur di jalan raya.


Pasangan itu juga melanggar peraturan keselamatan jalan raya kerana tidak memakai topi keledar. Video itu mencetuskan kemarahan orang ramai yang menggesa polis mengambil tindakan.


Kejadian berlaku di Lebuhraya Kebangsaan 9 di bawah bidang kuasa balai polis Simbhaoli, baru-baru ini. Ramai pengguna mengkritik kedua-dua mereka kerana kelakuan mereka yang tidak bertanggungjawab dan lucah.


Sebagai tindak balas kepada video itu, polis mengenakan denda tinggi ke atas mereka. Penunggang motosikal itu didenda 8,000 rupee (RM454) di bawah Akta Kenderaan Bermotor, manakala prosiding undang-undang dimulakan terhadap kes tersebut.


Sejak beberapa bulan kebelakangan ini, terdapat peningkatan dalam kes pasangan muda yang bercinta melakukan aksi berpelukan atas motosikal yang sedang bergerak.


Dalam kejadian serupa yang terbongkar dari Hapur, Uttar Pradesh, sepasang suami isteri dilihat bercinta dengan melakukan aksi tersebut.


Pasangan itu disaman kerana memandu tanpa topi keledar dan lesen serta memandu secara berbahaya. Denda berjumlah 11,000 rupee telah dikenakan ke atas mereka. - Sumber In Formal Newz


Pasangan itu disaman kerana melanggar peraturan jalan raya. - Foto Twitter.


EmoticonEmoticon