Jumaat, 28 April 2023

Bakal pengantin berbogel di tengah jalan raya selepas mendapati tunangnya curang


Seorang bakal pengantin di China berbogel di tengah jalan raya yang sibuk selepas mendapati tunangnya berlaku curang, lapor portal berita Thaiger pada 25 April 2023.


Insiden yang menarik perhatian dan tular di media sosial China itu berlaku pada 17 April lalu di wilayah Jiangsu.


Orang ramai yang lalu lalang terkejut, cemas dan bingung melihat wanita muda itu berdiri di tengah jalan raya tanpa seurat benang. Dia kelihatan sangat tertekan, bingung dan tidak dapat mengawal tindakan serta kata-katanya.


Kisah di sebalik tindakan melampau wanita itu sangat menyayat hati. Dia menjalin hubungan cinta dengan tunangnya selama bertahun-tahun tanpa menyedari kecurangan lelaki itu. Mereka merancang untuk berkahwin pada 1 Mei ini.


Sebelum acara besar itu berlaku, wanita muda itu secara tidak sengaja mendapati tunangnya telah menjalinkan hubungan sulit dengan wanita lain sejak sekian lama.


Lelaki itu juga menggunakan wang mangsa untuk menyokong kehidupan perempuan simpanannya dan juga memandu kereta yang dibelinya baru-baru ini.


Wanita yang kecewa itu mendakwa bahawa dia telah bekerja keras selama bertahun-tahun untuk menyara tunangnya, mengharapkan kehidupan bahagia bersama.


Setelah mengetahui kebenaran, wanita itu bersemuka dengan tunangnya untuk berbincang. Bagaimanapun, pertengkaran antara pasangan itu dengan cepat memuncak, didorong oleh kemarahan dan kekecewaan.


Dalam keadaan marah, wanita muda itu mengoyakkan pakaiannya dan mendedahkan dirinya di khalayak ramai, dengan harapan dapat mengaibkan pasangannya dan menyebabkan dia sakit emosi.


Penampilannya yang mengejutkan itu menarik perhatian ramai, ada yang terlalu malu untuk menonton dan mengalihkan pandangan mereka, manakala yang lain mengambil gambar dan merakam video.


Malah, ada yang membuat spekulasi bahawa wanita itu pasti mempunyai masalah mental. Pun begitu, orang awam yang baik hati memujuk wanita itu pulang ke rumah dan memberikan pakaian.


Akhirnya, dengan bantuan polis tempatan, wanita muda itu bersetuju untuk beredar dan pulang ke rumahnya. Namun begitu, imej dan video kejadian itu tersebar dengan pantas di media sosial.


"Dengan melakukan ini, dia tidak memalukan lelaki itu, tetapi dirinya sendiri," tulis seorang metizen.


"Balas dendam terbaik adalah meninggalkan lelaki yang memalukan itu dan menjalani kehidupan yang lebih baik. Kuatlah wahai perempuan," komen netizen lain. - Sumber The Thaiger.


Seorang wanita berbogel selepas mendapati kekasihnya menipu dirinya di Jiangsu pada 17 April lalu. - Foto Sanook.


EmoticonEmoticon