Isnin, 8 April 2024

Pemilik butik maut ditikam selepas tegur selipar pelanggan kotor


Seorang pelanggan mengamuk dan membunuh pemilik kedai pakaian Butik Aurel Mode di Indonesia hanya kerana ditegur seliparnya kotor, lapor portal berita Berita Warta Tidore pada 2 April 2024.


Kejadian berlaku pada 1 April lalu di Tangerang, wilayah Banten. Mangsa dilaporkan mengemop lantai ketika suspek masuk ke dalam butik dengan memakai selipar.


Dia kemudian menegur suspek berhubung seliparnya yang kotor. 


Disebabkan enggan menerima teguran, suspek mengeluarkan kata-kata kesat dan mereka mula bertengkar.


Selepas itu, suspek pergi ke keretanya dan mengambil senjata jenis samurai tajam sepanjang kira-kira 50 cm. Suspek kembali ke kedai tersebut dan segera menikam mangsa.


"Suspen datang kepada mangsa dan mengeluarkan samurai itu dari sarungnya dan menikam perut kirinya di bawah payudara dan mangsa terjatuh," kata saksi kejadian.


Ketika suspek ingin melarikan diri, keretanya dirosakkan oleh orang ramai yang menendang tingkap serta membaling batu ke arahnya.


Suspek dikejar beberapa penduduk, namun sempat melarikan diri. Bagaimanapun, dia akhirnya menyerah diri kepada polis selepas melarikan diri ke kawasan Jatiuwung, Kota Tangerang.


Mayat mangsa telah dibawa ke Rumah Sakit Umum Daerah (RSUD) Kabupaten Tangerang untuk bedah siasat. - Sumber Warta Tidore.


Mangsa dibunuh selepas menegur seorang pelanggan yang memasuki kedai dengan memakai selipar. - Foto Antara/Azmi.


EmoticonEmoticon