Selasa, 14 November 2023

Seorang lelaki p€nggl k€pala jiran dalam ritual ilmu hitam k©rban manusia


Polis menahan seorang lelaki di wilayah Surat Thani, Thailand kerana didakwa memenggal kepala jirannya dalam satu ritual korban manusia, lapor laman berita Thaiger pada 13 November 2023.


Mayat tanpa kepala lelaki bernama Sangiam Penrum, 53, ditemui di sebuah rumah di kawasan ladang getah di daerah Kanchanadit, wilayah Surat Thani. Mangsa ditemui melutut di hadapan rumah dalam keadaan badan tersandar ke lantai.


Pegawai Balai Polis Kanchanadit turut menemui sebilah pisau 12 inci yang digunakan dalam pembunuhan tersebut berhampiran mayat mangsa. Bagaimanapun, mereka tidak dapat mengesan keberadaan kepala Sangiam.


Rumah itu dimiliki oleh ibu mertua Sangiam yang tidak berada di lokasi kejadian selama beberapa hari sebelum pembunuhan berlaku kerana dirawat di hospital.


Sangiam telah bercerai dan hanya tinggal bersama ibu mertuanya. Akibatnya, tiada sesiapa yang menyaksikan pembunuhan itu atau sebarang aktiviti mencurigakan.


Bekas isteri Sangiam, Panthip Onprom, 51, memaklumkan bahawa dia mempunyai seorang anak lelaki kini berusia 18 tahun dengan mangsa. Mereka bercerai tiga tahun lalu kerana mangsa seorang pemabuk dan didakwa menyebabkan dia didera secara fizikal.


Menurut Panthip, Sangiam kerap mengambil alkohol, tetapi dia tidak pernah menimbulkan gangguan di khalayak ramai, dan dia tidak menyedari sebarang konflik dengan ahli masyarakat.


Panthip mendedahkan bahawa baldi hitam yang digunakan untuk menyimpan air telah hilang dari rumah ibunya, dan dia mengesyaki bahawa pembunuh itu mungkin menggunakannya untuk menyimpan kepala Sangiam.


Polis menyoal sebilangan penduduk di kawasan itu. Beberapa penduduk percaya bahawa pembunuhan Sangiam adalah sebahagian daripada ritual korban manusia.


Penduduk tempatan menggesa polis untuk menyiasat seorang lelaki bernama Kung yang telah melakukan penggalian di beberapa kawasan untuk mencari harta karun selepas melakukan ritual aneh.


Polis menahan Kung semalam dan menyoal siasat suspek mengenai kes itu dan kepercayaan karutnya.


Polis juga menyiasat sebuah rumah terbiar di mana Kung melakukan ritualnya tetapi tidak menemui kepala Sangiam. Siasatan kes pembunuhan itu masih diteruskan. - Sumber The Thaiger.


Polis menjalankan siasatan di lokasi kejadian namun tidak menemui kepala mangsa. - Foto Facebook.


EmoticonEmoticon