Khamis, 12 Oktober 2023

Restoran mewah jual pai kepala ayam berharga RM128


Sebuah restoran mewah di London memperkenalkan pai ayam unik dengan kepala ayam menonjol di bahagian atas hidangan tersebut, lapor akhbar Metro UK pada 11 Oktober 2023.


Menu dinamakan Le Grand Coq Pie berharga £22 (RM128) di Restoran Fowl itu menerima pelbagai reaksi daripada pelanggan dengan ada yang memuji kreativiti cef serta sebilangan lagi menganggap ia menjijikkan.


Hidangan eksotik tersebut dicipta sebagai usaha untuk mengurangkan sisa makanan dan menggunakan setiap bahagian haiwan.


Menurut Cef Will Murray, pai itu mengetengahkan konsep 'daripada kepala hingga kaki' yang menggunakan setiap bahagian ayam termasuk bahagian yang biasanya dibuang.


Pelanggan boleh mendapatkan Chicken Leg Corn Dog berharga £16, yang didatangkan dengan kaki ayam dimana kukunya masih melekat, dan pencuci mulut krim lemak ayam karamel yang dihiasi dengan serbuk kulit ayam berharga £8.


"Bagi kami, petani telah bekerja keras untuk memelihara ayam yang cantik, jadi kami perlu menggunakan setiap bahagiannya," kata Murray. - Sumber Metro UK.


Pai kepala ayam ini dicipta sebagai usaha mengurangkan sisa makanan dan menggunakan setiap bahagian haiwan. - Foto Leon McGowran & TikTok.


EmoticonEmoticon