Ahad, 24 September 2023

Polis tangkap anak patung 'Chucky' kerana ugut orang ramai menggunakan pisau sebenar


Polis Mexico mengendalikan kes pelik membabitkan seorang lelaki di Monclova, sebuah bandar di negeri Coahuila pada 11 September lalu yang memeras ugut orang awam dengan menggunakan anak patung, lapor New York Post pada 23 September 2023.


Media tempatan melaporkan, suspek, Carlos N didakwa menggunakan anak patung yang dianggap sebagai "anak patung syaitan" oleh pihak berkuasa di sana, untuk menakutkan orang ramai, sebelum menuntut wang daripada mereka.


Susulan itu, polis menahan lelaki itu bersama anak patung 'Chucky' itu. Polis kemudian menempatkan lelaki itu dan anak patung itu di penjara di sebuah bandar di negeri Coahuila di utara Mexico, awal minggu ini.


Lelaki itu didakwa kerana mengganggu keamanan dan membahayakan integriti orang lain. Carlos dikatakan berada di bawah pengaruh bahan terlarang, Juan Raúl Alcocer, bekas pengarah Polis Monclova, memberitahu outlet itu.


"Dia meletakkan anak patung itu di muka mereka dan menakutkan orang ramai, ia adalah satu kesalahan, atas sebab ini dia ditangkap," kata Juan Raúl Alcocer.


Namun, polis terpaksa memegang dan membongkokkan anak patung itu ketika mahu merakam gambarnya. Anak patung Chucky terkenal dalam filem seram "Child’s Play" pada 1988.


Seorang pegawai di jabatan polis di Monclova, di negeri Coahuila, dilihat ketawa sambil mengangkat pisau panjang yang diambil daripada Chucky.


Media Mexico melaporkan pegawai yang mengendalikan Chucky itu kemudiannya ditegur kerana tidak mengambil serius tugasnya.


Carlos N kemudiannya dibebaskan, namun status dan keberadaan anak patung itu tidak diketahui. - Sumber New York Post.


Polis merakam gambar anak patung Chucky itu. - Foto NRT Mexico/ Reuters.


EmoticonEmoticon