Isnin, 25 September 2023

Penangkap ular mati dipatuk tedung ketika bonceng motosikal rakannya


Seorang lelaki di daerah Indore, negeri Madhya Pradesh, India meninggal dunia selepas dipatuk seekor ular tedung ketika membonceng motosikal rakannya, lapor laman berita News9live pada 22 September 2023.


Rakaman sistem televisyen litar tertutup (CCTV) yang memaparkan kejadian itu, tular di media sosial. Mangsa dikenali sebagai Manish dikatakan bekerja sebagai penangkap ular. 


Manish pada awalnya dilihat meminta rakannya memberhentikan motosikal di tepi jalan selepas dia dipatuk seekor ular tedung.


Selepas rakannya memberhentikan motosikal itu dalam keadaan hairan, Manish dilihat tiba-tiba terjatuh dan sempat berdiri beberapa saat sambil memegang ular tersebut pada tangannya. 


Dia kemudian rebah ke tanah semula dan dilaporkan meninggal dunia di lokasi kejadian.


Menurut polis, Manish bersama rakannya diminta untuk menangkap seekor ular tedung di sebuah kandang lembu di Kampung Teli Kheda. 


Selepas menangkapnya, Manish membawa ular itu menaiki motosikal bersama rakannya untuk dilepaskan ke dalam hutan. Bagaimanapun, dia dipatuk ketika dalam perjalanan.


Penduduk tempatan berkata Manish memegang ular itu di kedua-dua belah tangannya ketika membonceng motosikal sebelum tiba-tiba ular itu mematuknya. Dia berkemungkinan dipatuk ular itu dua kali selepas itu dia mati.


Ular tedung dan ular berbisa lain telah ditemui dalam jumlah besar di hutan berhampiran di sekitar Indore. - Sumber News9live.


Manish rebah ke atas tanah selepas berhenti di tepi jalan. - Foto Twitter.


EmoticonEmoticon