Rabu, 6 September 2023

Lelaki ditangkap curi 120 pek produk pemutih wajah untuk kekasih


Polis Thailand menahan seorang lelaki yang mencuri 120 pek produk pemutihan kulit dari sebuah kedai serbaneka 7-Eleven di wilayah Surin untuk dihadiahkan kepada teman wanitanya, lapor laman berita Thaiger pada 5 September 2023.


Suspek turut mencuri minuman beralkohol vodka dari pasar raya Lotus untuk mengadakan parti dengan rakan-rakannya.


Kisah itu bermula apabila seorang pekerja di pasar raya Lotus menangkap Singha Toomkhon, 38, ketika dia cuba mencuri vodka dari rak kedai. Dalam usaha terdesak untuk melarikan diri, Singha mencuri motosikal Honda Wave berwarna biru hitam milik salah seorang pelanggan pasar raya itu.


Apabila mengetahui kejadian itu, kakitangan pasar raya itu segera menghubungi Polis. Singha akhirnya ditahan di kediamannya ketika dia sedang menikmati alkohol bersama rakan-rakannya.


Selepas ditangkap, Singha mengaku mencuri beberapa kali di pasar raya Lotus, dia telah mencuri dua botol vodka pada kali pertama dan dua lagi pada kali kedua, namun digagalkan oleh seorang kakitangan yang berwaspada semasa percubaan ketiganya.


Singha juga mengakui dia turut menyasarkan kedai serbaneka di mana dia telah mencuri 120 pek produk pemutih dengan nilai keseluruhan melebihi 10,000 baht (RM1,315).


Ia adalah sebagai hadiah untuk teman wanitanya selepas mereka menjalin hubungan cinta selama kira-kira lima bulan.


Dia kini menghadapi pertuduhan jenayah kerana mencuri dan jika sabit kesalahan, suspek berdepan hukuman penjara sehingga tiga tahun dan denda sehingga 60,000 baht (RM7,894). - Sumber The Thaiger.


Singha (dalam bulatan) mencuri barangan di sebuah pasar raya di Isaan, Surin baru-baru ini. - Foto Facebook.


EmoticonEmoticon