Ahad, 27 Ogos 2023

Rolls-Royce dipandu laju rempuh lori pada kelajuan 200 kilometer sejam


Sebuah kereta Rolls-Royce dipandu laju pada kelajuan 200 kilometer sejam merempuh belakang sebuah lori tangki di negeri Haryana, India, lapor portal berita NDTV 25 Ogos 2023.


Menurut laporan, terdapat tiga penumpang menaiki lori tangki itu yang melalui Lebuh Raya Delhi-Mumbai pada Selasa lalu.


Malangnya, dua daripada mereka termasuk pemandu lori maut akibat cedera parah dalam nahas tersebut. Penumpang ketiga lori tersebut turut cedera. 


Menurut polis, terdapat tiga penumpang di dalam kereta Rolls-Royce itu. Kesemua mereka mengalami kecederaan dan dikejarkan ke hospital di Gurugram.


Salah seorang penumpang kereta itu ialah Vikas Malu iaitu pengarah syarikat Kuber Group. Seorang pegawai kanan polis menyatakan punca utama kemalangan terletak pada pemandu kereta Rolls Royce itu.



Bercakap secara eksklusif kepada NDTV, Superintendan Polis Nuh Narendra Bijaraniya berkata FIR telah didaftarkan di balai polis Nagina dan siasatan sedang dijalankan.


Ketika ditanya keadaan Vikas Malu, pegawai itu menjawab bahawa dia kini dimasukkan ke hospital Medanta di Gurugram dan sedang menjalani rawatan dan hanya doktor yang boleh mengulas mengenainya.


Bijaraniya turut menyatakan bahawa keseluruhan lebuh raya itu dipasang dengan kamera CCTV, pegawai itu berkata polis sedang mengimbas rakaman itu.


Beliau berkata, lori itu telah mengambil pusingan U di lebuh raya dan Rolls-Royce itu dipandu laju ketika kemalangan itu berlaku. Beliau menambah bahawa butiran kelajuan tepat kereta itu akan tersedia hanya selepas pemeriksaan saintifik. - Sumber NDTV.


Sebuah kereta Rolls-Royce merempuh lori tangki di sebuah lebuh raya di Haryana pada Selasa lalu. - Foto Twitter.


EmoticonEmoticon