Selasa, 4 Oktober 2022

Mi sup lauk 'lintah masih hidup', netizen loya tekak


Seorang pengguna berkongsi kejadian malang menimpa dirinya, apabila mi sup yang dimakannya di sebuah kedai makan mengandungi lintah yang masih hidup.


Kejadian itu dikongsinya oleh seorang pengguna di media sosial TikTok yang sehingga kini mendapat lebih 478,000 tontonan.


Dalam video berkenaan, pemuda itu menunjukkan juadah mi segeranya yang telah habis dan hanya tinggal lintah yang masih hidup, 'berenang' dalam sisa kuah mi celup yang dinikmatinya.


Bagaimanapun pengguna berkenaan tidak mendedahkan lokasi kejadian.


"Macam mana lintah itu boleh masuk dalam mangkuk tu agaknya, dapur kedai itu dekat dengan kawasan paya kot," kata seorang netizen.


"Nasib baik tak masuk dalam perut," kata netizen lain.


"Alahai kembang tekak kita," tulis netizen lain.


Dalam pada itu, ada netizen yang menyatakan lintah tersebut mungkin datang dari dalam sayur kangkung seperti kes yang tular beberapa tahun lalu, yang mengakibatkan seorang mangsa meninggal dunia kerana tidak menyedari telah memakan lintah dan membiak dalam ususnya.


Sementara itu, ramai juga yang menyatakan 'loya tekak' setelah melihat video tersebut dan bersyukur pengguna tersebut tidak memakannya kerana risau hal yang buruk bakal terjadi. - Sumber Kosmo! Online.


Tangkap layar mi sup yang dimakan seorang pelanggan di sebuah kedai makan mengandungi lintah yang masih hidup.


EmoticonEmoticon