Selasa, 4 Oktober 2022

Lelaki dipatuk ketika cuba cium ular liar


Seorang lelaki di India sedang menyelamatkan dua ular liar dipatuk pada bahagian bibir apabila dia memutuskan untuk cuba mencium reptilia tersebut, lapor akhbar Daily Star UK pada 3 Oktober 2022.


Lelaki itu dikenali sebagai Alex dan ketika kejadian, dia cuba menyelamatkan dua ekor ular berhampiran sebuah kampung kecil di Shivamogga, negeri Karnataka.


Dia yang merupakan seorang penyelamat ular menangkap haiwan itu bersama rakannya, Roni, sebelum melepaskan kembali reptilia tersebut ke kawasan hutan berdekatan.


Bagaimanapun, Alex secara tiba-tiba cuba mencium mulut salah seekor haiwan tersebut, menyebabkan ular itu mematuk bibir lelaki berkenaan dan mencederakannya.


Dia dibawa ke sebuah hospital daerah di Shivamogga untuk mendapatkan rawatan dan dibenarkan pulang beberapa jam kemudian.


Kedua-dua repitilia itu turut dilepaskan ke dalam hutan, namun punca Alex mencium seekor ular itu tidak dijelaskan.


Video insiden tersebut menjadi tular di media sosial dengan sebilangan pengguna mendakwa bahawa sudah menjadi perkara biasa bagi penduduk tempatan bertembung atau dipatuk ular.


"Tiada sesiapa yang pernah mati dipatuk ular di sebuah kampung berhampiran Varanasi di mana ular tedung berkeliaran seperti anjing jalanan," kata seorang netizen. 


Tidak dinyatakan spesies ular yang mematuk Alex, namun ia kelihatan seperti ular tedung dan berkemungkinan juga bukan daripada spesies yang sangat berbisa. - Sumber Daily Star.


Alex secara tiba-tiba cuba mencium salah seekor haiwan tersebut pada bahagian mulut. - Foto Daily Star.


EmoticonEmoticon