Isnin, 6 Jun 2022

Isteri nekad menyerbu majlis kahwin suami dengan bakal madu


Seorang wanita di Indonesia nekad menyerbu majlis perkahwinan suaminya dengan isteri kedua bagi menggagalkan percubaan nikah tersebut, lapor laman Tribunnews.com pada 6 Jun 2022.


Menerusi rakaman video yang kini tular TikTok, isteri pertama itu membawa ahli keluarganya untuk 'menyerang' majlis perkahwinan suaminya dengan wanita lain.


Paparan video menunjukkan wanita itu masuk ke dalam rumah, manakala di dalam rumah sudah ada hiasan perkahwinan, dia bertemu dengan pengantin perempuan yang siap memakai gaun putih.


"Saya isteri kepada Yusuf, sila jangan teruskan perkahwinan ini. Adakah anda tidak tahu bahawa dia sudah beristeri dan mempunyai anak?


"Jika perkahwinan ini diteruskan, saya akan tuntut semua harta Yusuf yang ada," demikian amaran yang diberi isteri pertama kepada bakal madunya.


Keluarga isteri pertama itu turut berang dan meminta perkahwinan itu dibatalkan kerana pengantin lelaki sudah mempunyai isteri dan anak yang sah.


Pemilik rumah yang sedang berbincang segera mempersilakan isteri pertama itu duduk.


 "Tolong puan, sila duduk dulu" kata seorang lelaki.


 "Jangan diteruskan ya, jangan teruskan," kata seorang wanita.


Pihak keluarga dari isteri pertama terdengar semakin emosi dan meminta untuk tidak meneruskan perkahwinan. Bagaimanapun, pemilik rumah cuba menenangkan dan menyelesaikan masalah itu.


Lelaki yang memakai baju koko warna navy cuba masuk campur. Lelaki itu juga memberitahu, sejak awal dia tahu pengantin lelaki sudah mempunyai isteri, jadi perbincangan sebelum akad nikah diadakan.


Berlaku pertengkaran, tetapi semua diam selepas seorang lelaki mengatakan bahawa akad nikah belum dijalankan.


"Ia belum selesai," kata seorang lelaki.


Video tersebut menerima pelbagai reaksi netizen yang menyokong tindakan isteri pertama dan menyalahkan lelaki tersebut kerana tidak meminta izin untuk berkahwin lain.


"Puan, jika perlukan bantuan sila beritahu. Kami para netizen sedia membantu bagi memastikan mereka berdua tidak jadi bernikah," komen seorang pengguna media sosial.


Pengantin perempuan (duduk) diberi amaran agar tidak meneruskan perkahwinan dengan lelaki yang bernama Yusuf kerana sudah beristeri. - Foto Tribunnews.com.


EmoticonEmoticon