Pramugara berjaya rakam UFO berbentuk V terbang di atas jet penumpang Airbus A230




Satu rakaman luar biasa dirakam oleh seorang pramugara di Amerika Syarikat, menunjukkan sebuah UFO berbentuk seperti huruf V terbang di atas sebuah jet penumpang jenis A230 baru-baru ini, lapor akhbar The Sun pada 7 Januari 2022.


Rakaman itu dirakam dari ruang kokpit pada ketinggian 39,000 kaki oleh seorang pramugara yang sedang melihat ke arah langit, untuk merakam imej galaksi Bima Sakti, dia kemudian mengesan sesuatu yang luar biasa di langit.


Pramugara yang tidak didedahkan identitinya itu berkongsi rakaman itu dengan akaun YouTube popular, UFOMania. Dalam video yang dirakam menggunakan peranti iPhone 13 Pro Max itu, ruang udara yang gelap diterangi lampu yang bercahaya dari UFO.


Pramugara itu menjelaskan, dia sedang cuba mengambil video pesawat lain yang terbang tepat di atas pesawatnya pada arah bertentangan apabila dia terlihat objek aneh itu.


"Ketika saya merakam pesawat itu yang terbang di atas pesawat kami, saya perhatikan objek berbentuk V ini muncul dan ia kelihatan seperti sedang berada di antara kami dan pesawat lain," katanya.


Peminat UFO memuji kebolehan pramugara itu dalam merakam penampakan itu, dengan beberapa yang lain bergurau dengan mengatakan ia kelihatan seperti sebuah lampu isyarat.


"Saya melihat keseluruhan barisan benda berwarna-warni ini dalam satu barisan bergerak melintasi langit, beberapa tahun lalu. Ia adalah nyata, saya melihat mereka selama 30 minit," tulis seorang peminat UFO.


Seorang pengguna yang ragu-ragu dengan keaslian rakaman itu pula berkata, ia mungkin satu penipuan selepas menganalisis kualiti rakaman.


"Video objek dan kemudian pandangan pantas kokpit nampaknya tidak sesuai. Kualiti adalah sangat berbeza dan, apabila menyambung semula ke objek, nampaknya terdapat suntingan yang sangat kaku," katanya.


Rakaman itu pada asalnya diserahkan kepada forum dalam talian UFO Stalker, yang kerap membincangkan penampakan yang tidak dapat dijelaskan di seluruh dunia. Ia dipercayai dirakam pada awal pagi Isnin ketika pesawat penumpang itu melepasi Georgia.


Rakaman itu dirakam dari kokpit pada ketinggian 39,000 kaki oleh seorang pramugara. - Foto YouTube.


EmoticonEmoticon