Selasa, 7 Disember 2021

'Pengembara Masa' Ramal Ada Kejadian Luar Biasa 25 Disember Ini Akan Mengejutkan Dunia


Seorang lelaki yang mendakwa dirinya pemgembara masa berasal dari tahun 2458, telah berkongsi ramalan baharunya bahawa dua kejadian besar bakal berlaku pada akhir bulan ini yang akan 'mengejutkan seluruh dunia', lapor akhbar Daily Star pada 5 Disember 2021.


Lelaki menggunakan akaun bernama 'Thatonetimetraveler' itu berkata, beberapa individu akan menerima kuasa luar biasa dari Matahari serta satu lagi kejadian 'mengejutkan' yang tidak dinyatakan secara terperinci.


"Pada 20 Disember, lapan individu akan menerima kuasa luar biasa dari gelombang tenaga Matahari. Kemudian, pada 25 Disember pula, peristiwa besar akan berlaku yang akan mengejutkan dunia serta mengubah cara hidup manusia buat selama-lamanya.


"Ia akan mengejutkan seluruh dunia dan membuktikan bahawa saya sememangnya seorang pengembara masa yang sebenar, jangan lupa tarikh ini," katanya dalam satu hantaran di TikTok baru-baru ini.


Dakwaan itu menerima pandangan skeptikal daripada netizen yang memberikan pandangan sinis terhadap ramalan tersebut. 'Lebih baik tonton siri Simpsons, lebih tepat (ramalan), kata seorang pengguna. 'Jika kamu beritahu kami apa yang berlaku, kami akan tahu bahawa ia adalah benar,' komen seorang lagi.


'Pengembara masa' lain juga menggunakan TikTok sebagai platform untuk memberi amaran kepada orang ramai bahawa pada bulan Disember, tiga remaja akan membuka portal kepada alam semesta alternatif menggunakan telur dinosaur T. Rex.


Mereka juga menyebut bahawa lapan manusia akan menerima kuasa besar daripada tenaga melampau Matahari, bagaimanapun ia sepatutnya berlaku pada bulan Oktober bukan pada bulan Disember.


Lelaki itu turut mendakwa bahawa lapan individu akan menerima kuasa luar biasa dari Matahari. - Foto Getty.


EmoticonEmoticon