Jumaat, 23 Julai 2021

Tersilap Dengar Arahan, Wanita 'Terjun Bungee' Maut Tali Keselamatan Belum Dipasang


Rakaman mengerikan yang memaparkan seorang wanita pelompat bungee meninggal dunia selepas tersalah tafsir, dengan menyangka bahawa gilirannya telah tiba untuk melompat dari ketinggian sekitar 45 kaki itu semasa tali keselamatannya tidak terpasang.


Mangsa, Yecenia Morales, 25, dilaporkan terus melompat dari atas jambatan tanpa memakai tali keselamatan kerana menyangka isyarat terjunan yang ditujukan kepada kekasihnya adalah untuk dia.


Sebuah video yang menunjukkan mangsa melompat dari jambatan itu telah dirakamkan oleh pelancong yang berada di tebing berdekatan. Kira-kira 100 orang sedang menunggu untuk melakukan terjunan menjadi saksi kejadian tersebut.



Menerusi rakaman video berkenaan, Morales melakukan terjunan pada waktu yang sama dengan kekasihnya. Namun, nasib malang menimpa wanita itu apabila dia jatuh terhempas ke atas permukaan tanah.


Kekasihnya yang sedang melakukan terjunan juga berusaha untuk menyelamatkan wanita malang itu, namun gagal. Morales kemudian dikejarkan ke hospital dan disahkan meninggal dunia.


Datuk Bandar Fredonia, Antioquia, Gustavo Guzman mengucapkan takziah kepada keluarga Morales disebabkan kemalangan tersebut. Ahli keluarganya turut bersedih dan menyifatkan Morales sebagai wanita yang periang, ceria dan gemar menari.


Dalam pada itu, polis turut melakukan siasatan selepas mendakwa bahawa dua syarikat yang menawarkan perkhidmatan dan membekalkan peralatan di lokasi tersebut tidak mendapat kebenaran pihak berwajib.


EmoticonEmoticon