Khamis, 22 Julai 2021

Conor McGregor Tayang Kapal Layar Bernilai RM15 Juta Jenama Lamborghini


Siapa yang tidak kenal dengan Conor McGregor dengan mulut celuparnya telah buatkan UFC terkenal di seluruh dunia. McGregor merupakan seorang jaguh dan bintang seni bela diri campuran (MMA) dunia.


Conor McGregor dianggap lagenda UFC oleh peminatnya kerana skill boxing yang tinggi dan telah menjuarai dua kategori berlainan dalam sukan gusti bebas tersebut.


Walaupun Conor McGregor tewas menentang Khabib Nurmagomedov pada 2018, diikuti pada tahun ini kecundang ketika menentang Dustin Poirier. Namun dia masih mendapat bayaran lumayan.


Jadi, tidak hairanlah McGregor menjadi atlet dengan penghasilan tertinggi sepanjang 2021. Terbaru, McGregor menayang sebuah kapal layar mewah jenama Lamborghini miliknya yang bernilai £2.6 juta (RM15 juta), lapor akhbar Daily Mail kelmarin.


Lelaki berusia 33 tahun itu berkongsi foto kapal layar Lamborghini Tecnomar 63 yang dibawa daripada tapak pembinaannya di Itali. McGregor membeli kapal layar itu pada Oktober lalu dan meluahkan rasa bangga kerana memiliki satu daripada 63 bot edisi khas yang dibina.



"Kapal layar Lamborghini saya sudah siap," demikian keterangan yang ditulis bersama gambar bot tersebut.


Tecnomar 63 direka dan dibina oleh syarikat Italian Sea Group bersama Tecnomar for Lamborghini. Kapal seberat 24 tan dengan panjang 19 meter itu boleh mencapai kelajuan 111 kilometer sejam.


Ia dikuasakan dengan enjin diesel 24.2 liter V-12, 4,000 kuasa kuda. Reka bentuk luarannya diinspirasikan daripada model Lamborghini Miura dan Countach daripada tahun 1960-an dan 1970-an.


Antara ciri istimewa kapal layar itu adalah bilik tidur peribadi di bahagian bawahnya yang menyediakan ruangan bersantai selesa ketika berlayar di lautan.


Hanya 63 buah kapal layar seperti ini yang dihasilkan.

Conor McGregor duduk di atas sayap jet peribadinya.


EmoticonEmoticon