Jumaat, 10 Mei 2024

Pemilik bibir terbesar di dunia sukar untuk tersenyum meskipun gembira


Wanita dari Bulgaria yang didakwa mempunyai bibir terbesar di dunia dinasihatkan oleh pakar bedahnya untuk meletakkan lebih banyak suntikan filler (pengisi berupa gel) di sekitar hidung dalam usaha untuk 'meratakan keadaan'.


Mirror UK melaporkan, Andrea Emilova Ivanova, 26, yang pernah menjadi tajuk utama berita pada 2020 sudah membelanjakan lebih £20,000 (kira-kira RM118,548) untuk filler bibir sahaja dengan suntikan Hyaluronic Acid kerana mahu bibirnya kelihatan lebih besar dan mungil.


Bibirnya terbentuk seperti sekarang hasil lebih 20 suntikan dilakukan di bahagian berkenaan.


Memiliki wajah persis patung Barbie sebenar, Andrea juga mempunyai pengisi di pipinya dan menjelaskan bahawa pengumpulan filler menyebabkan kedutan, jadi dia turut disuntik pengisi pada kedua-dua belah hidungnya untuk mengelakkan dirinya daripada kelihatan tua.


"Doktor saya berkata bahawa adalah sangat penting mempunyai pengisi di beberapa kawasan wajah. Selama bertahun-tahun seperti tiada filler, maka wajah saya akan kelihatan tua sebab terdapat kedutan.


"Ini memandangkan saya mempunyai sejumlah besar filler di bibir. Jadi prosedur juga dilakukan di tulang pipi saya, di kedua-dua belah muka saya.


"Kawasan halus sebegini perlu dihidratkan dan disuntik untuk mengekalkan keadaan segar serta muda. Saya sudah biasa dengan kesakitan yang manis ini dan saya suka hasil yang mengagumkan selepas itu," katanya.


Andrea menyedari kedutan nasolabialnya merosot sebelum wanita itu mendapat pusingan terbaharu suntikan filler pada 2 Mei lalu yang dia belanjakan £437 (kira-kira RM2,590) untuk itu.


Walaupun dia gembira dengan prosedur itu, bekas pelajar falsafah dari Bulgaria itu mempunyai beberapa kebimbangan awal.


"Kawasan ini agak berbahaya untuk suntikan kerana sinus terletak di sana, serta banyak saluran darah. Ada kemungkinan jika ini tersumbat, keadaan boleh mengancam nyawa. Tetapi walaupun berbahaya, pada pendapat saya, mesti menyuntik juga kawasan itu untuk mengekalkan wajah muda.


"Sukar untuk tersenyum dan saya perlu minum banyak air kerana Hyaluronic Acid bertindak seperti span. Saya tidak boleh menggosok muka saya dengan tangan apabila saya mencucinya atau membuat sebarang pergerakan secara tiba-tiba di tempat yang baru disuntik.


"Tetapi saya akan mempunyai lipatan nasolabial disuntik semula kerana saya mahu bibir dan pipi menjadi lebih gebu. Saya benar-benar bertegas bahawa saya akan meneruskan prosedur ini tanpa berhenti," katanya. - Sumber Mirror UK.


Andrea Emilova Ivanova yang mempunyai bibir terbesar di dunia. - Foto Jam Press.


EmoticonEmoticon