Sabtu, 4 Mei 2024

Lelaki 60 tahun pemilik kedai emas kahwin pelajar usia 19 tahun


Pemilik sebuah kedai emas berusia 60 tahun melangsungkan perkahwinan dengan seorang gadis berumur 19 tahun, lapor portal berita TribunJatim.com pada 3 Mei 2024.


Perkahwinan Juamar Muamar dan gadis yang bergelar pelajar dengan beza umur 41 tahun itu diadakan di Desa Bagawat, Kecamatan Selajambe, Kuningan, Pulau Jawa pada Rabu (1/5/2024).


Satu klip video yang menunjukkan majlis perkahwinan antara pemilik kedai emas itu dengan Amelia Sri Rahayu menjadi tular di media sosial.


Dalam video yang dikongsikan, anda dapat melihat seorang lelaki berkaca mata memakai pakaian perkahwinan tradisional berwarna putih.


Pengantin lelaki berjalan menuju ke lokasi perkahwinan bersama keluarga mengiringinya.



Setibanya di hadapan lokasi perkahwinan, pengantin lelaki disambut oleh keluarga wanita itu dengan kalungan bunga melati.


Kemudian, pengantin perempuan datang memakai pakaian pengantin adat Sunda, berwarna putih.


Mereka berdua turut menjalani perarakan akad nikah dan menunjukkan sijil nikah selepas sah bergelar suami isteri.


Juamar dilihat menari bersama isterinya di tengah-tengah para tetamu jemputan selepas majlis akad nikah diadakan.


Amelia masih merupakan pelajar di Sekolah Tinggi Ilmu Kesihatan Kuningan. Sebelum ini, Juamar telah berkahwin dengan Tini Nurhaeti namun isterinya itu meninggal dunia.


"Ya, kampung isteri Juamar sekarang ini adalah sama dengan bekas isterinya yang meninggal dunia," kata seorang ahli keluarga pengantin lelaki. - Sumber TribunJatim.com.


Juamar berkahwin dengan Amelia di Kuningan, Rabu lalu. - Foto Instagram/TribunJabar.


EmoticonEmoticon