Sabtu, 20 April 2024

UFO terbang dalam kawah gunung berapi aktif, penyelidik dakwa ia portal ke dunia makhluk asing


Satu imej objek terbang tidak dikenali (UFO) dirakam oleh kamera pengawasan yang dipasang berdekatan sebuah gunung berapi aktif di Mexico, lapor portal berita The Sun pada 19 April 2024.


UFO itu nampak bercahaya dan terbang ke arah Gunung Popocatepetl setinggi 5,426 meter, dekat Bandar Raya Mexico, pada petang Isnin lalu.


Ia kemudian mendekati kawah gunung berapi yang berasap sebelum masuk ke dalamnya. Penampakan UFO di Gunung Popocatepetl yang merupakan antara gunung berapi paling aktif di Mexico itu adalah bukan kali pertama.


Pakar UFO Mexico, Jaime Maussan, 70, sebelum ini berkongsi beberapa klip video kejadian serupa.


Jelasnya, tiada objek buatan manusia boleh memasuki kawah gunung berapi yang mengandungi lahar dan merekodkan suhu sekitar 1,000 darjah Celsius.


Maussan berkata: "Universiti Bergen di Norway mendapati bahawa di bawah gunung berapi terdapat ribut magnet yang diperlukan untuk dapat menjana titik-X atau kawasan resapan elektron dan digunakan untuk mencipta Portal Dimensi."


Titik-X ialah lokasi di mana medan magnet Bumi dan Matahari bertemu, membentuk laluan yang menjangkau 93 juta batu antara keduanya.


Sebab ia dipanggil titik-X kerana bentuk X terbentuk apabila daya magnet Bumi dan Matahari bergabung.


Menurut Encik Maussan, Albert Einstein mula-mula mencadangkan idea 'lubang cacing' pada tahun 1930-an.


Lubang cacing dianggap sebagai terowong antara dua titik jauh di alam semesta yang memendekkan masa perjalanan dari satu titik ke titik lain.


Di bawah keadaan yang betul, seseorang secara teorinya boleh menggunakan lubang cacing untuk memotong masa perjalanan dari satu galaksi ke galaksi lain, yang sebaliknya boleh mengambil masa berjuta-juta tahun, kepada beberapa jam atau minit sahaja. - Sumber The Sun.


UFO dirakam berada di atas Gunung Popocatepetl baru-baru ini. - Foto Video Jam Press.


EmoticonEmoticon