Isnin, 4 September 2023

Bakal suami lari, pengantin wanita terpaksa nikah dengan bapa mentua


Seorang wanita di Kampung Jikotamo, Daerah Obi, Halmahera Selatan, Indonesia mendapat perhatian ramai apabila dia dinikahkan dengan bakal bapa mentuanya selepas bakal suaminya melarikan diri.


TribunNews pada 4 September 2023 melaporkan, wanita malang itu terpaksa melepaskan impiannya untuk berkahwin dengan kekasih hatinya pada hari bahagia mereka, Selasa lalu (29/8/2023).


Kes itu berlaku selepas bakal suaminya melarikan diri sebelum akad nikah bermula. Bagi menutup malu, bapanya membuat keputusan untuk berkahwin dengan wanita tersebut.


Menerusi video yang tular, kelihatan seorang lelaki mengenakan pakaian batik berlengan panjang yang duduk berdepan dengan individu yang didakwa sebagai bapa lelaki tersebut.


Video itu kemudiannya diteruskan dengan proses nikah antara bapa lelaki dan wanita yang sepatutnya menjadi menantunya.


Menurut TribunNews, abang kepada wanita itu berkata, keluarganya datang ke lokasi akad nikah sebaik sahaja mendapat perkhabaran tersebut.


"Para tetamu sudah datang untuk memenuhi undangan pernikahan.


"Keluarga lelaki itu kemudian memberitahu yang anak mereka hilang tanpa dapat dikesan," katanya sambil memberitahu yang si adik (pengantin perempuan) telah menjalin hubungan cinta yang agak lama dengan pilihan hatinya (bakal suami).


Tambahnya, dia dan keluarga mengalami kerugian sehingga 25 juta rupiah (RM7,630) menguruskan persiapan majlis pernikahan itu.


Dia juga berasa dipergunakan dan malu dengan insiden yang berlaku. - Sumber Tribun News.


Seorang wanita di Kampung Jikotamo, Daerah Obi, Halmahera Selatan, Maluku Utara berkahwin dengan bapa mertuanya. - Foto TribunNews.


EmoticonEmoticon