Sabtu, 16 September 2023

Lelaki kahwini 7 wanita serentak, ingin tambah isteri lagi untuk mencapai sasaran 100 anak


Seorang lelaki di Uganda mengahwini tujuh wanita pada hari yang sama dengan dua daripada isterinya ialah adik-beradik, lapor akhbar The Sun pada 14 September 2023.


Habib Nsikonnene, 43, yang merupakan seorang pengamal perubatan tradisional popular, mengadakan majlis perkahwinan besar-besaran di Uganda Ahad lalu.


Habib bagaimanapun mengaku bahawa dia bercadang untuk mempunyai lebih ramai isteri supaya boleh mencapai sasaran mempunyai 100 orang anak.


"Dalam keluarga saya, bilangan kami sangat sedikit, jadi saya mahu mempunyai ramai anak supaya dapat membina keluarga yang besar," katanya kepada laman berita Daily Monitor.


Sebagai persiapan sebelum perkahwinan, Habib menghadiahkan setiap isterinya kereta baharu dan memberi pelbagai hadiah kepada ibu bapa mereka.



Ini bukan perkahwinan pertama Habib kerana dia sudah mempunyai seorang isteri bernama Musanyusa yang dikahwininya selama tujuh tahun.


Habib mengahwini setiap pengantin perempuan secara berasingan dalam upacara di rumah mereka sebelum masing-masing diiringi ke majlis resepsi di rumahnya.


Pengantin perempuan tiba ke majlis itu dengan menaiki kenderaan mereka sendiri sambil diiringi armada 40 limusin dan 30 motosikal.


Selepas majlis itu, Habib dan isterinya dibawa berarak oleh sekumpulan penunggang basikal dan motosikal melalui pekan-pekan tempatan sebelum pulang ke rumah.


Menurut bapa Habib, mempunyai ramai isteri di Uganda adalah perkara biasa dan dalam keluarganya juga.


"Datuk saya mempunyai enam orang isteri yang dipisahkan dengan tirai dalam satu rumah, dan arwah bapa saya sendiri mempunyai lima isteri dan saya sendiri mempunyai empat isteri yang tinggal dalam satu rumah," katanya. - Sumber The Sun UK.


Habib Nsikonnene berpegangan tangan dengan salah seorang isterinya pada hari perkahwinannya. - Foto CEN.


EmoticonEmoticon