Selasa, 8 Ogos 2023

Lelaki buang air kecil di tepi jalan cedera teruk diserang sekumpulan monyet


Seorang lelaki cedera diserang lebih 10 ekor monyet ketika dia membuang air kecil di tepi jalan di Ranong, Thailand, baru-baru ini, lapor Portal berita Thaiger.


Menurut laporan portal berkenaan, Chitdutsadee, 44, terjatuh dari tebing setinggi 50 meter ketika cuba menangkis serangan monyet itu.


Selepas berada di bawah tebing, kumpulan monyet itu mengelilingi lelaki itu dan terus menyerangnya.


Nasibnya baik apabila penunggang motosikal lain yang melihat insiden itu, berjaya menyelamatkannya dan melaporkan serangan monyet itu kepada Balai Polis Nasak.


Polis yang tiba ditempat kejadian kemudian memanggil pasukan penyelamat untuk mengambil lelaki yang cedera dari dasar tebing yang berbahaya.


Menurut penyelamat, Pithak Jaidee, yang bercakap dengan ThaiRath, Manee dalam keadaan teruk tetapi masih dapat menceritakan kejadian mengejutkan itu kepada pasukan penyelamat.


Dia mendedahkan bahawa Manee telah menggunakan laluan ini setiap hari untuk perjalanan kerjanya tanpa sebarang masalah monyet sebelum ini.


Manee kini dilaporkan stabil dan masih dipantau di Hospital Sawee, Ranong. Kejadian menimpa lelaki itu, bukan satu-satunya serangan monyet secara berkumpulan.


Sebelum ini, Daily Star melaporkan beberapa insiden berbahaya membabitkan serangan monyet yang mabuk di Nepal.


Monyet itu didakwa menyerang sehingga 4,000 orang mangsa dalam tempoh tiga bulan selepas penduduk tempatan membiarkan haiwan itu minum minuman keras bersama mereka. - Sumber The Thaiger.


Manee Chitdutsadee yang cedera selepas diserang sekumpulan monyet. - Foto Facebook/Stringer News.


EmoticonEmoticon