Rabu, 15 Mac 2023

Wanita kahwini diri sendiri, tak sampai sehari dah nak 'cerai'


Seorang pempengaruh media sosial dari Argentina yang mendakwa berkahwin dengan diri sendiri membuat keputusan untuk 'bercerai' dalam tempoh tidak sampai 24 jam, lapor laman berita India Times pada 11 Mac 2023.


Sofi Maure, 25, pada Februari lalu mengumumkan perkahwinan tersebut di laman sosial dan memuat naik gambar dia memakai gaun pengantin dan tiara emas.


Wanita yang mempunyai 500,000 pengikut di Instagram dan Twitter menyiarkan gambar bersama hantaran yang mendakwa mengikat janji dengan dirinya sendiri, malah turut mengatakan membuat kek perkahwinannya sendiri untuk majlis istimewa itu.



Menerusi hantarannya itu, dia memberitahu "hari ini dalam detik paling mengarut dalam hidup, saya membeli gaun pengantin dan membuat kek perkahwinan untuk berkahwin dengan diri saya sendiri."


Hantarannya itu mencetuskan perdebatan orang ramai. Ada yang menyokong wanita itu kerana menunjukkan kepentingan cinta kepada diri sendiri, tetapi tidak kurang juga yang mendakwa tindakannya hanya untuk mendapatkan perhatian.


Meskipun kebanyakan pengikut menyokong keputusan perkahwinan yang didakwa Sofi itu, namun cinta yang dia miliki untuk dirinya sendiri tidak berkekalan.


Hanya sehari kemudian pada 20 Februari, Sofi kembali ke media sosial mengisytiharkan akan bercerai.


Menerusi kemaskini di media sosial, dia tidak tahan lagi dan kemungkinan mempertimbangkan untuk penceraian berlaku.


Ada juga netizen meminta Sofi supaya berjumpa pakar bagi merawat masalah kesihatan mental yang dialamimya.


Pada catatan kedua, pengikutnya membuat jenaka mengenai situasi itu supaya dia mendapatkan peguam yang baik untuk perbicaraan penceraian. - Sumber India Times.


Sofi mengaku sudah tidak tahan berkahwin dengan diri sendiri. - Foto Sofi/Twitter.


EmoticonEmoticon