Sabtu, 5 November 2022

Sebuah video tular memaparkan lelaki tidur nyenyak atas motosikal di tengah jalan


Sebuah video tular di media sosial Thailand memaparkan beberapa lelaki cuba mengejutkan seorang penunggang motosikal yang tidur nyenyak di atas kenderaannya di tengah jalan, lapor laman berita Thaiger pada 3 November 2022.


Berdasarkan video dimuat naik ke halaman Facebook berita tempatan bernama Hear On Board, penunggang motosikal itu dilihat tidur dengan amat nyenyak dengan keadaan mulutnya ternganga luas.


"Bangun. Adakah anda sedar anda sedang tidur di tengah jalan? Tolong bangun," kata kumpulan lelaki berkenaan ketika mengejutkan penunggang tersebut.


Dia kemudian terjaga dari tidur dan kelihatan keliru. Menurut lelaki tersebut, dia tidak berada dalam keadaan mabuk dan menunjukkan isyarat dua jari bagi menandakan keadaannya baik.



Dia kemudian meminta salah seorang daripada lelaki yang mengejutkannya agar menghantarnya pulang kerana berasa tidak berdaya lagi untuk menunggang motosikal.


Lokasi kejadian tidak dinyatakan, tetapi ia tidak kelihatan seperti jalan biasa yang anda temui di Bangkok. Jalan raya ibu kota pada umumnya sangat sibuk dan berbahaya.


Netizen memuji kumpulan lelaki itu kerana membantu. Ada yang beranggapan bahawa video itu kelakar, manakala yang lain berkata ia tidak kelakar sama sekali, menambah penunggang itu hanya bernasib baik kali ini.


Penunggang motosikal itu dilihat sedang tidur dengan amat nyenyak dengan keadaan mulutnya yang ternganga luas. - Foto Thaiger.


EmoticonEmoticon