Rabu, 2 November 2022

Lelaki terkejut temui bangkai makhluk gergasi terdampar di tepi pantai


Sejenis hidupan laut gergasi misteri ditemui terdampar di pesisir pantai negeri Oregon, Amerika Syarikat. Ia ditemui oleh oleh penduduk tempatan, Adoni Tegner semasa dia memandu di tepi pantai dekat Florence, lapor akhbar New York Post.


Makhluk besar itu digambarkan oleh Tegner seperti raksasa, ditutupi rambut putih panjang dan berbau seperti mamalia mereput.


"Saya tidak pernah melihat haiwan seperti itu sebelum ini. Ia seperti bertali dan hampir kelihatan seperti seekor sotong besar atau sesuatu," katanya.


Dia turut memanggil teman wanitanya untuk melihat mahkluk tersebut namun kedua-duanya buntu. Tegner kemudian menyiarkan gambar haiwan itu di laman Facebook untuk bertanya jika sesiapa dapat mengenalinya.


Netizen memberi pendapat bahawa ia mungkin 'globster', iaitu nama yang diberikan kepada haiwan marin misteri terdampar di tepi pantai.


Namun, menurut pengurus program Pusat Sains Marin Hatfield di Universiti Negeri Oregon, Jim Rice berkata bahawa mahluk itu kelihatan seperti bangkai seekor ikan paus.


"Apa yang kelihatan seperti rambut adalah penguraian tisu badan seperti otot dan tendon. Saya menganggarkan bangkai ini berasal daripada paus yang mati selama beberapa bulan," katanya. - Sumber New York Post.


Tegner bersama teman wanitanya terserempak dengan makhluk aneh itu sewaktu memandu sepanjang pantai pada Rabu, 12 Oktober 2022 lalu. - Foto Facebook / mericalynn503.

Haiwan itu dipercayai bangkai paus yang sedang mereput dan sudah mati sejak beberapa bulan lepas. - Foto Facebook / mericalynn503.


EmoticonEmoticon