Sabtu, 22 Oktober 2022

Caprice Akan Tetap Teruskan Saman Mydin Kerana Guna Perkataan 'Cap' dan 'Rice'


Hangat diperkatakan mengenai isu pasar raya Mydin dan Caprice apabila penyanyi rap itu meminta pihak Mydin membuat permohonan maaf dalam tempoh 24 jam dan bersedia memfailkan saman sebanyak RM30 juta.


Bagaimanapun, Pengarah Urusan Mydin, Datuk Wira Dr. Ameer Ali Mydin mengatakan pihaknya tidak membuat sebarang kesalahan pada hantaran yang dimuat naik di platform media sosial Mydin serta tiada sebarang unsur perlian atau menghina individu tertentu.


"Siapa makan cili, dia yang rasa pedas. Kalau betul Caprice nak saman, hantar surat saman kepada pihak kami, biar peguam saya nanti akan semakkan," katanya ringkas.


Terbaru, Caprice dilihat memuat naik status di Insta Story menjawab pertanyaan netizen adakah dia akan meneruskan tindakan saman terhadap pihak Mydin.


Menurut Caprice, dia akan meneruskan saman serta tidak menyangka seseorang yang sangat dihormati ramai sanggup membiarkan pasukan medianya untuk menyindir orang lain.


"Saya tidak pernah sangka seseorang yang kami hormati akan merendahkan diri untuk membiarkan pasukan media sosialnya menyindir saya.


"Macam mana nak nafikan sedangkan ruang komen memang tag tu semua merujuk kepada saya…" tulisnya.


Sejak 19 Oktober lalu, tular satu perkongsian di buat oleh pasaraya terkenal, Mydin memuat naik ciapan menggunakan perkataan 'cap' dan 'rice', merujuk kepada produk jualan mereka iaitu topi dan beras.


"Mula-mula ingat nak beli tea je (saja), sekali terbeli cap (topi) dan rice (beras). Bila sampai rumah, rasa macam tak perlu pun cap dengan rice tu. Nasib Mydin bagi pulangkan balik dalam masa 24 jam," hantaran Mydin di Twitter Mydin Malaysia yang tular.


Kemudian, mereka juga memuat naik satu lagi ciapan berserta gambar cili, yang juga produk jualan mereka. Ciapan itu disambut baik oleh netizen termasuklah jenama telefon pintar Oppo yang bertanya, sama ada mereka menjual plastik yang tidak mudah koyak. - Sumber Kosmo Online.


Ameer Ali terbuka sekiranya Caprice ingin menyaman pihaknya, namun bertegas bahawa Mydin tidak menyebut nama mana-mana individu pada hantarannya. - Foto Bernama.


EmoticonEmoticon