Ahad, 10 Julai 2022

Isteri cemburu goreng 80 ikan hiasan mahal peliharaan suami


Sebuah klip video tular di media sosial Indonesia memaparkan perbuatan seorang wanita menggoreng ikan hiasan peliharaan suaminya kerana dihantui perasaan cemburu, lapor BeritaHits.id pada 7 Julai 2022.


Klip yang tersebar luas itu dimuat naik semula oleh akaun @dunia_kaumhawa di rangkaian media sosial Instagram. Rakaman video pertama menunjukkan sejumlah ikan perhiasan mahal spesies discus berenang di dalam akuarium. 


Menurut wanita itu, suaminya sentiasa mengutamakan ikan-ikan peliharaannya, dan mengatakan harga kesemuan ikan itu sama dengan harga sebuah kereta. 


"Semuanya kerana ikan, ikan lagi. Apa-apa ikan. Sebaiknya kita goreng sahaja ikannya? Kan sedap," kata wanita itu.


Wanita itu seterusnya memasukkan ikan-ikan yang disiangnya ke dalam kuali berisi minyak masak. Ikan-ikan itu digoreng dengan jumlah yang cukup banyak sekurang-kurangnya 80 ekor.



Dalam video kedua yang dimuat naik, ikan tersebut dilihat telah siap digoreng. Menurut kenyataan wanita itu, daging ikan hiasan itu tebal dan sedap.


Video tersebut serta-merta mencuri perhatian netizen dan mendapat pelbagai respon. Ramai netizen mendakwa terkejut dengan tindakan wanita itu kerana dianggap keterlaluan.


"Setiap orang mempunyai hobi yang berbeza asalkan hobi suami tidak bermain di luar dengan kawan-kawan dan tidak bermain dengan perempuan lain, kalau saya biarkan sahaja selagi hobi suami masih munasabah," kata seorang netizen.


"Tutorial menjadi janda," komen netizen lain. - Sumber Suara.com.


Tangkap layar memaparkan senario seorang wanita nekad menggoreng ikan hiasan peliharaan suaminya yang mahal. - Foto Instagram/dunia_kaumhawa.


EmoticonEmoticon