Ahad, 17 April 2022

Misteri 'manusia halimunan' muncul di Google Maps jadi tanda tanya


Pengguna aplikasi peta, Google Maps dilaporkan melihat imej aneh yang kelihatan seperti seorang manusia memakai sut perlindungan diri, tetapi semua anggota badannya termasuk kepala tidak kelihatan ataupun halimunan.


Menerusi lapor akhbar Daily Star pada 14 April 2022, imej aneh digelar manusia halimuman itu mula dikesan beberapa pengguna aplikasi peta berkenaan.


Portal berita itu melaporkan, gambar itu dirakam pada Mei 2021, namun baru sahaja dikesan pengguna Google Maps. Manusia tanpa kepala itu dirakamkan seperti seronok menari dan bermain di sekitar kawasan itu.


Imej manusia halimunan itu turut dilihat berdiri di tengah jalan dan dikesan menggunakan aplikasi tersebut di kawasan Limbungan Tentera Laut Brooklyn, di bandar raya New York.



Jika anda cuba mengesan manusia halimunan tersebut di jalan yang sama melalui Google Maps. Anda akan melihat bahawa 'orang' itu seperti mengekori kita dengan membawa nota bertulis. Paling misteri, hanya di lorong tersebut sahaja 'manusia tanpa kepala' ini berjaya ditemui.


Bukan itu sahaja, jika anda cuba untuk mencari identiti tersebut, anda akan berdepan dengan situasi yang menyeramkan di mana 'orang tanpa kepala' itu seperti membawa kapak dan nota tertulis 'Rare Earth'.


Setakat ini, tiada petunjuk mengenai bagaimana perkara itu boleh berlaku atau identiti individu misteri terbabit. Imej-imej itu dimuat naik di laman perkongsian Reddit dengan netizen menggelarnya sebagai watak Hollow Man versi Covid-19.


Beberapa imej lain memaparkan dia sedang bersandar pada pokok walaupun tangan dan kakinya tidak kelihatan turut dirakam aplikasi pemetaan itu.


Imej manusia halimunan itu turut dikesan di Google Maps bersama beberapa nota. - Foto Google Maps.

Imej manusia halimunan yang kelihatan seperti membawa kapak. - Foto Google Maps.

Imej manusia halimunan dirakam di Google Maps. - Fata Google Maps.

Dia digelar oleh netizen Hollow Man edisi Covid-19. - Foto Google Maps.


EmoticonEmoticon