Ahad, 17 April 2022

'Syaitan manusia' potong telinga sendiri meraikan berakhirnya mandat pemakaian pelitup muka


Seorang lelaki yang digelar 'syaitan manusia' bertindak nekad memotong telinganya sebagai meraikan berakhirnya mandat pemakaian pelitup muka Covid-19 di Brazil, lapor akhbar The Sun pada 13 April 2022.


Michel Faro do Prado dari Sao Paulo, Brazil, telah menjalani mengubah suai sebahagian besar badannya selama bertahun-tahun, termasuk mencacah berpuluh-puluh tatu dan tindikan serta mengubah giginya untuk melengkapkan imej seperti syaitan.


Artis tatu itu kini memotong telinganya selepas kerajaan Brazil memansuhkan sekatan pemakaian pelitup muka akibat pandemik Covid-19.


Menurut Prado, dia mengalami kesakitan melampau selepas menjalani prosedur tersebut, namun tidak berputus asa untuk menanggung rasa sakit itu bagi memiliki tubuh seperti syaitan yang diidamkan.


"Sebenarnya, bagi beberapa prosedur, ia hampir mustahil untuk dilakukan jika tanpa kesan bius. Jika saya perlu merasa sakit untuk mencapai apa yang saya mahu, pasti saya akan mengharunginya," kata Prado.


Beberapa gambarnya telah disiarkan di laman sosial Reddit yang menunjukkan wajah baharunya, tanpa telinga. Gambar-gambar tersebut telah menarik perhatian orang ramai dan mengundang banyak reaksi.


"Saya tidak faham bagaimana seseorang boleh mengubah suai badan mereka sehingga ke tahap ini. Tidak ada jalan kembali, jika anda cuba membetulkannya, anda masih akan mengalami parut dan kecacatan. Anda perlu hidup dengan penampilan ini sepanjang hayat anda," kata seorang warganet.


Prado berkata, walaupun penampilannya tidak konvensional, keluarga dan rakannya sentiasa menyokongnya: "Keluarga saya menyukainya, yang terdiri daripada isteri dan anak saya serta beberapa rakan. Tidak penting bagi saya apa orang katakan, saya hanya menuntut penghormatan." - Sumber The Sun.


Prado membuang telinganya selepas Brazil melonggarkan mandat pemakaian pelitup muka. - Foto Reddit.


EmoticonEmoticon