Isnin, 4 April 2022

Ferrari RM1.38 juta kemalangan, pemilik hanya sempat memandu sejauh 3.2 kilometer


Merasai pengalaman memandu kereta mewah adalah impian ramai orang. Namun, seorang pemilik Ferrari yang baru saja membeli kereta itu hanya sempat memandu sejauh 3.2 kilometer sebelum terbabit kemalangan, lapor akhbar Mirror UK pada 1 April 2022.


Ia menyebabkan kereta sport itu yang berharga 250,000 Pound Sterling (kira-kira RM1.38 juta) remuk di bahagian depan manakala pemandu tidak cedera.


Kereta mewah yang terbabit kemalangan itu dipercayai model Ferrari 488. Gambar yang dikongsikan oleh polis menunjukkan bonet kereta itu melengkung dan mengalami kesan calar di seluruh bahagian hadapan kereta.


Pemandu kereta tersebut terpaksa mengira kos kerugian walaupun pada awalnya gembira selepas membelinya di bandar Derby, daerah Derbyshire.


"Derby. 1 April. Pemandu membeli sebuah kereta Ferari pagi tadi dan merempuhnya selepas memandu kurang daripada 3.2 kilometer. Tiada kecederaan dialami," kata Unit Polis Derbyshire di laman Twitter.


Pengguna maya memberi reaksi di media sosial dengan seorang menulis "Oh Tidak! Terluka" manakala seorang lagi berkata "Anda akan benar-benar kecewa."


"Saya menerimanya kerana kereta itu menghadap ke arah yang salah. Mungkin terlalu banyak minyak?" kata seorang lagi netizen.


"Betapa malunya anda. Itu akan memerlukan sedikit baik pulih," komen netizen lain. - Sumber Mirror UK.


Gambar menunjukkan kereta Ferrari 488 yang berlanggar sejurus selepas seorang pemilik membelinya di Derby. - Foto Derbyshire Roads Policing Unit / SWNS.


EmoticonEmoticon