Rabu, 30 Jun 2021

Sebagai bukti cinta, lelaki cacah tatu kekal sijil kahwin di lengan


Setiap orang ada cara tersendiri untuk membuktikan cinta mereka pada pasangan masing-masing, supaya isteri atau kekasih tahu bagaimana sebenarnya perasaan mereka kepadanya, dan menyedari bahawa mereka benar-benar mencintainya.


Baru-baru ini, tular di media sosial seorang lelaki di Thailand yang ingin membuktikan cintanya pada isteri mengabdikan sijil perkahwinannya sebagai tatu kekal di lengan kanannya, lapor portal Thaiger News pada 29 Jun, semalam.


Om-Aim Daraployphan memuat naik beberapa keping gambar lengan suaminya yang mencacah tatu sijil perkahwinan mereka di Facebook. Lukisan tatu itu dihiasi bunga berwarna hijau dan merah jambu serta memenuhi hampir keseluruhan lengan kanan suaminya.


Credit Photo Sanook.

Menurut Om-Aim pada hantarannya, dia berasa terharu atas kesanggupan suaminya mencacah sijil perkahwinan mereka sebagai tatu.


"Saya hanya perlukan seseorang yang tidak malu membuktikan cintanya dan bukan berwajah tampan semata-mata," tulisnya.


Bagaimanapun, wanita itu tidak menyatakan sama ada dia juga akan melakukan perkara sama di lengannya. Namun dia sempat bergurau jika mereka bercerai, tatu di lengan suaminya tidak akan dikira sebagai sijil sah.


Ini kerana menurutnya, biarpun mengandungi butiran serupa dengan sijil kahwin asal, ia tidak disertai dengan tandatangan dan bukan dikategorikan sebagai dokumen sah.


Seorang lelaki mencacah tatu berupa sijil perkahwinan di lengannya menjadi tular di media sosial. - Foto Om-Aim Daraployphan.


EmoticonEmoticon