Khamis, 1 Julai 2021

Lupa beri sos punya pasal, lelaki mahu bom McDonald's


IOWA, 30 Jun - Gara-gara terlupa memberikan sos pencicah untuk nuget dibeli, seorang lelaki didakwa mengugut untuk meletupkan sebuah cawangan McDonald di Amerika Syarikat (AS).


Lapor berita The Sun pada 29 Jun 2021, Robert Golwitzer Jr, didakwa menghubungi restoran makanan segera itu di Iowa, Amerika Syarikat (AS) untuk mengadu tidak mendapat sos pencicah bagi makanan itu.


Menurut polis, pelanggan berusia 42 tahun itu berasa amat kecewa dengan makanan yang dipesannya. Akibat berang, Golwitzer menerusi perbualan telefon mengugut akan menumbuk pekerja dan meletupkan cawangan restoran McDonald's berkenaan.


Kejadian itu berlaku pada Sabtu lalu kira-kira 5.20 petang (waktu tempatan). Sejurus pihak polis menerima laporan, mereka telah menghubungi Golwitzer melalui nombor telefon yang digunakan untuk membuat ancaman tersebut.


Kata polis, ketika disoal siasat Golwitzer mengaku membuat ugutan demikian kerana terlalu marah. Golwitzer kemudian ditahan pada malam Sabtu dan didakwa atas tuduhan membuat laporan palsu mengenai alat letupan.


Bagaimanpun, pada keesokan hari lelaki itu kemudian dibebaskan dari Penjara Polk County dengan jaminan, lapor New York Post.


Robert Golwitzer didakwa mengugut untuk menumbuk pekerja dan meletupkan cawangan restoran McDonald's Iowa. - Foto Polk County Jail.

Cawangan McDonald's yang diugut Golwitzer untuk di bom kerana tak dapat sos. - Foto Google Maps.


EmoticonEmoticon