Khamis, 1 Julai 2021

Lelaki Cipta Rekod Dunia Balut Isteri Paling Cepat Guna Plastik


Ramai di antara kita yang mempunyai impian untuk mencatatkan rekod dunia, namun untuk mencipta rekod dunia memerlukan kemahiran luar biasa atau unik. Malah, ia bukannya sesuatu yang mudah kerana anda mempunyai pesaing seramai lebih daripada tujuh bilion manusia di bumi.


Satu perkara yang pasti, setiap rekod yang dicipta akan dipecahkan suatu hari nanti. Ada yang mengambil masa sekejap, ada juga yang mengambil masa yang lama. Bagaimanapun, sesetengah rekod dunia ini sangat menakutkan dan dahsyat sehinggakan tiada siapa yang berani memecahkannya.


Menurut lapor berita UPI, 29 Jun 2021, seorang lelaki mencipta Rekod Dunia Guinness terbaru apabila berjaya membalut tubuh isterinya menggunakan plastik dalam masa paling pantas.


David Rush buat pertama kali cipta rekod balut isterinya, Jennifer gunakan plastik paling pantas pada 2019 dengan masa 1 minit dan 57 saat. Selepas itu, rekod tersebut dirampas oleh sepasang suami isteri lain yang berjaya melakukan langkah tersebut pada masa 1 minit dan 29 saat.


Apabila David Rush mendapat tahu bahawa rekod asalnya telah dipecahkan. Dia dan isteri kini gigih berlatih untuk memperbaiki teknik mereka, video itu dikongsi di saluran YouTube.


Rush memaklumkan, dia menggunakan sembilan gulung plastik untuk berlatih bagi memecahkan rekod tersebut.


"Saya telah menghabiskan sembilan gulungan plastik untuk berlatih percubaan terbaru ini, dan kami berjaya memperbaiki teknik, paling pantas adalah 1 minit, 2.44 saat," katanya.


Katanya, selain perlu pantas, cabaran baharu itu juga memerlukan dia membalut isterinya dengan teliti tanpa ada ruang udara serta melakukan balutan berasingan pada tangan dan kaki.


David Rush buat pertama kali cipta rekod balut isterinya, Jennifer gunakan plastik paling pantas pada 2019 dengan masa 1 minit dan 57 saat.

David Rush dan isteri gigih berlatih untuk memperbaiki teknik mereka.


EmoticonEmoticon