Khamis, 27 Mei 2021

Kisah Wanita Memiliki 5 Suami, Tidur Sebilik Hidup Tetap Bahagia


Seorang lelaki berpoligami atau bernikah lebih dari seorang wanita adalah hal yang sering kita dengar. Bagaimana pula kalau wanita yang berkahwin lebih dari seorang lelaki, agak lain bunyinya kan?


Kisah seorang wanita muda berkahwin dengan 5 lelaki, tinggal serumah dan tidur dalam bilik yang sama ini pernah tular pada Mac 2013 lalu. Kisahnya kembali tular di media sosial apabila ramai berkongsi semula cerita tersebut.


Rajo Verma berusia 21 tahun pada 2013, tinggal di sebuah desa terpencil dan miskin di kota Dehradun, bahagian Uttarakhand, India. Verma tinggal di sebuah rumah bersama kelima suaminya. Setiap hari mereka berhubungan intim dengan bergilir bergantian setiap malam.


Ketika pertama kali melahirkan anak, Verma tidak tahu sama sekali siapa ayah dari bayinya, namun dia mengatakan mereka satu keluarga besar yang bahagia.



Mungkin terdengar bertentangan dengan norma sosial, namun itu adalah tradisi yang panjang di desa itu. Menurut tradisi mereka, seorang wanita harus berkahwin dengan adik-beradik suami pertamanya.


Pada 2009, Rajo Verma berkahwin dengan suami pertamanya, Guddu, 21, dalam satu upacara perkahwinan keagamaan. Namun, dia juga harus berkahwin empat lagi adik-beradik suaminya iaitu Baiju, 32, Sant Ram, 28, Gopal, 26, dan Dinesh, 19. (Umur dirujuk pada tahun 2013).


Walaupun terpaksa berkongsi isteri dengan adik-beradik, Guddu tidak cemburu dan mengatakan bahawa rumah tangganya bahagia, "Kami semua berhubungan intim. Tapi saya tidak suka cemburu kerana kami adalah keluarga bahagia," katanya.


Sementara itu, Rajo Verma mengatakan suami bergilir berhubungan intim dengannya setiap malam dalam satu tempat tidur. Semua orang di rumah itu tidur dalam satu selimut terbentang di lantai. Katanya lagi, ibunya juga berkahwin dengan 3 lelaki yang juga merupakan adik-beradik suami pertamanya.



EmoticonEmoticon