Ahad, 28 April 2024

Bertengkar dengan isteri punya pasal, menantu bakar rumah mertuanya


Sebuah rakaman tular di media sosial Indonesia hari ini memaparkan perbuatan seorang menantu lelaki membakar rumah mertua selepas dia bertengkar dengan isterinya, lapor akhbar Tribunnews pada 28 April 2024.


Kejadian dilaporkan berlaku di Kota Makassar, wilayah Sulawesi Selatan semalam sekitar pukul 2.13 pagi (waktu tempatan).


Menerusi rakaman itu, suspek dilihat menyimbah petrol pada kediaman mangsa lalu menyalakan api sebelum meninggalkan tempat kejadian.


Api yang kemudian marak dapat segera dipadamkan oleh pemilik rumah, namun kebakaran itu menyebabkan meja dan dinding hadapan kediamannya rosak.


Pegawai polis tempatan, Muhammad Idris mengesahkan kejadian itu dan mangsa telah membuat laporan polis.


"Pemilik rumah sudah membuat laporan polis. Kami sudah mendapat rakaman sistem televisyen litar tertutup (CCTV) di lokasi kejadian.


"Semalam dia tidak melaporkannya tetapi kami mengarahkannya. Kes seperti ini harus membuat laporan kepada polis kerana sudah menjadi lain daripada yang lain," kata Idris.


Jelas Idris, pihaknya masih memburu suspek yang melarikan diri sejak dari hari kejadian.


Ketika kejadian, Muhammad Idris mengakui dia segera ke lokasi kejadian dan kes itu dilaporkan secara rasmi oleh bapa mentua selepas dikunjungi kakitangannya.


"Malam itu, kami segera menanganinya, namun pelaku melarikan diri," jelasnya kepada Tribun-Timur.com pada petang Sabtu (27/4/2024). - Sumber Tribun News.


Lelaki tersebut bertindak membakar rumah mertuanya selepas bertengkar dengan isterinya. - Foto Tribun News.


EmoticonEmoticon