Sabtu, 11 November 2023

Pengantin lelaki terkejut semua pengiring bakal isterinya adalah bekas teman wanitanya


Seorang pengantin lelaki di China menerima kejutan yang tidak dijangka apabila kesemua pengiring yang dipilih pengantin perempuan terdiri daripada bekas teman wanitanya, lapor laman berita Thaiger, hari ini.


Majlis perkahwinan pasangan itu berlangsung di bandar Chongqing selepas mereka bercinta selama dua tahun.


Wanita bernama Liu mendapati bahawa beberapa rakannya pernah bercinta dengan bakal suaminya. Daripada melayan kekecewaan, Liu memutuskan untuk bergurau dengan bakal suaminya.


Dia kemudian menjemput wanita-wanita itu menjadi pengiring semasa majlis perkahwinan mereka.


Apabila pengantin lelaki memasuki bilik, dia kelihatan terkejut apabila melihat wajah-wajah yang dikenali bekas teman wanitanya dan semuanya memakai gaun pengiring pengantin.



Namun, pengantin lelaki dengan pantas kembali tenang dan meneruskan majlis perkahwinan dengan lancar tanpa sebarang perasaan cemburu atau dendam, membolehkan pasangan itu menarik nafas lega.


Kisah itu dengan cepat mendapat perhatian netizen selepas ia dikongsi di media sosial, mencetuskan perbincangan yang meriah dan pelbagai.


"Pengantin perempuan sangat suka bermain dan bertuah kerana pengantin lelaki berjaya bertenang dan tiada perkara buruk berlaku," tulis seorang netizen.


"Pengantin perempuan memahami dan tidak peduli bahawa kawan-kawannya adalah bekas teman wanita suaminya," tulis netizen lain.


"Walaupun tiada apa yang berlaku, menjemput bekas teman wanita suami anda menjadi pengiring pengantin bukanlah idea yang baik," tulis seorang lagi netizen. - Sumber The Thaiger.


Pengantin lelaki keliru melihat wajah-wajah pengiring pengantin perempuan. - Foto Sanook.


EmoticonEmoticon