Isnin, 19 Disember 2022

Penjaga gol, Martinez membuat isyarat lucah cemar malam gemilang Argentina


Penjaga gol Argentina, Emiliano Martinez bukan sahaja mencuri tumpuan ketika perlawanan akhir Piala Dunia Qatar 2022 menentang Perancis semalam dengan aksi tangkasnya menepis percubaan berbahaya Les Blues, namun turut mencetuskan kontroversi dengan menerusi gaya sambutannya ketika dikalungkan pingat juara selepas tamat perlawanan.


Martinez, 30 tahun yang meraih anugerah Sarung Tangan Emas selepas dihadiahkan trofi untuk penjaga gol terbaik Piala Dunia, membuat mimik muka kelakar sambil meletakkan trofi itu di celah kangkangnya sejurus menerima anugerah berkenaan.


Tindakannya itu mengejutkan peminat yang menyaksikan perlawanan akhir Piala Dunia apabila dia membuat isyarat lucah selepas menerima trofi tersebut.


Argentina melakarkan kemenangan ke atas Perancis menerusi sepakan penalti selepas kedudukan terikat 3-3 sehingga masa tambahan tamat.



Martinez bertindak cemerlang dengan menyelamatkan percubaan di saat-saat akhir masa tambahan untuk membawa perlawanan ke penentuan penalti.


Selepas perlawanan dia dihadiahkan Sarung Tangan Emas, trofi yang diberikan kepada penjaga gol dengan rekod bersih terbanyak.


Dia kemudiannya memegang anugerah itu di pangkal pahanya dan membuat isyarat lucah semasa kembali menyertai rakan pasukan.


Namun tindakan Martinez ini menimbulkan rasa kurang senang dikalangan peminat sukan dunia.


"Dia tidak sepatutnya melakukan sesuatu yang bodoh untuk beberapa saat. Ia tidak matang. Bayangkan melakukan ini di hadapan dua bilion orang!!" komen salah seorang netizen di media sosial.


Martinez membuat isyarat lucah dengan trofi Sarung Tangan Emas. - Foto Daily Mail.


EmoticonEmoticon