Jumaat, 27 Mei 2022

Bakal suami lari sebab motosikal dijual untuk belanja kahwin, pengantin perempuan bersanding sendirian


Seorang pengantin perempuan di Palembang, Sumatera Selatan terpaksa bersanding sendirian di pentas pelamin, selepas pengantin lelaki enggan hadir ke majlis disebabkan marah kepada wanita itu, lapor laman berita Tribun News pada 23 Mei 2022.


Menurut laporan, pengantin perempuan dikenali sebagai DH, 16, itu tetap meneruskan majlis persandingan meskipun tanpa kehadiran pengantin lelaki yang dikenali sebagai AAH, 17.


Ibunya, Rapita, 35, berkata acara itu tetap diteruskan bagi menghormati kira-kira 200 tetamu yang telah hadir.


Berita kononnya AAH telah lari dan tidak mahu datang diketahui mereka setelah mendapat cerita daripada rakan bakal pengantin lelaki.


"Sejak Jumaat dia lari ke Bandung. Kami mendapat berita itu hari Sabtu," kata Rapita pada Isnin 23 Mei 2022 lalu.


Tambahnya, calon menantunya berasa marah kerana motosikal miliknya telah dijual oleh ibu bapanya bagi mendapatkan wang untuk membiayai pernikahan itu.


Bahkan seminggu sebelum acara pernikahan dijadual berlangsung, lelaki itu ada menghubungi DH menerusi aplikasi WhatsApp dan menyuarakan rasa marahnya.


Dia juga menyalahkan DH kerana motosikal miliknya telah dijual oleh ibu bapanya sendiri untuk membiayai pernikahan mereka selain meminta wanita itu mengembalikan wang tersebut.


"Dia menghantar perbualan kepada anak saya, mengatakan motosikalnya telah dijual. Anak saya disuruh menggantikannya, kalau tidak dia tidak mahu berkahwin. Dia juga menyekat nombor anak saya," kata Rapita.


DH tetap meneruskan majlis persandingan meskipun tanpa kehadian pengantin lelaki. - Foto Tribun Jabar.


EmoticonEmoticon