Rabu, 2 Februari 2022

Lelaki terkejut melihat 'malaikat maut' tunggu depan rumah


Seorang lelaki Kanada sangat ketakutan apabila dia melihat sepasang arca ais yang menyeramkan dalam bentuk malaikat maut atau Grim Reaper di halaman depan rumahnya, lapor akhbar Daily Mail pada 30 Januari 2022.


Arca ais menyeramkan itu berbentuk sosok kerangka yang membawa sabit besar dan berjubah serta lengkap berkerudung.


Ben Tucci, 65 dari wilayah Ontario, Kanada melihat dua arca ais menyeramkan pada 20 Januari lalu dan dia memanggilnya Grim Reaper dan satu watak kartun terkenal, Jack Frost.


"Reaksi awal saya adalah kagum. Saya tidak percaya dengan mata sendiri. Awalnya saya fikir is Jack Frost, Old Man Winter, Father Christmas atau mungkin Grim Reaper," katanya.


Tucci percaya bahawa arca-arca ais tersebut telah terbentuk apabila air di Tasik Erie membeku pada tiang lampu di hadapan rumah jirannya sehingga membentuk sosok tersebut.


Setelah melihat gambar arca tersebut, Tucci berkata anak perempuannya pernah bermimpi didatangi dua sosok tersebut ketika tinggal di kotej lama di tepi tasik itu.


"Anak perempuan bongsu saya sebelum ini memberitahu kami bahawa dia akan mengalami mimpi ngeri apabila tidur di bilik tidurnya di tepi tasik di kotej lama - sehingga dia akan tidur di sofa pada masa-masa tertentu.


"Apabila saya menunjukkan kepadanya gambar pembentukan ais dia terpegun. Dia memberitahu saya bahawa sosok yang kelihatan sedih dengan kepala tertunduk adalah imej yang menyeksanya dalam mimpi," kata Tucci.


Arca ais itu dilihat menyerupai Grim Reaper. - Foto Ben Tucci.


EmoticonEmoticon