Ahad, 19 Disember 2021

Wanita menjana pendapatan RM213,000 seminggu hanya jual kentut dalam balang


Hanya dengan menjual kentut yang dikumpul di dalam balang, seorang bekas bintang realiti televisyen mampu menjana pendapatan sampingan yang menguntungkan mencecah ratusan ribu seminggu, lapor akhbar Metro UK pada 14 Disember 2021.


Stephanie Matto, yang membintangi rancangan 90 Day Fiance memperoleh hampir AS$50,000 (RM213,016) dalam masa seminggu, dengan menjual kentutnya sendiri yang dimasukkan ke dalam balang bersama beberapa kelopak bunga ros dan nota peribadi.


Wanita itu menyasarkan sejumlah 260,000 pengikutnya sebagai pelanggan untuk menjual produknya pada harga AS$1,000 (RM4,237) sebalang, dan membuat promosi sebanyak 50 peratus baru-baru ini.


Stephanie mula dikenali selepas menyertai sebuah rancangan yang memaparkan sama ada dua pasangan akan melansungkan perkahwinan, atau tidak setelah tiga bulan mereka menghabiskan masa bersama.


Walaupun tidak berjaya mendapat pasangan dalam rancangan itu, populariti yang diterimanya berjaya meraih perhatian peminat untuk membeli balang kentutnya.


Stephanie turut menyatakan bahawa untuk menghasilkan angin dalam badannya, dia makan banyak protein seperti yoghurt, telur rebus, dan kekacang. Dia juga berkata bahawa dia suka membaca sambil menunggu badannya memproses gas-gas tersebut.


"Saya juga akan memasukkan sekuntum bunga ke dalam balang untuk menjadikan bau kentut lebih kuat dan tahan agak lama sekurang-kurangnya dua hari," jelasnya.


Menurutnya, beberapa tahun lalu, dia mendapat beberapa mesej daripada lelaki dan wanita yang ingin membeli coli, seluar dalam, rambut dan air mandian. 


"Namun, saya berpendapat bahawa menjual kentut adalah cabang perniagaan yang hebat, menyeronokkan, unik dan berbeza," katanya.


Setakat ini, Stephanie telah menghantar 97 buah balang yang di pesan dan semakin di banjiri permintaan sehingga dia bergelut untuk memenuhi permintaan tersebut.


Stephanie mendedahkan bahawa dia memakan banyak protein, yogurt, telur rebus dan kekacang untuk mengepam kentutnya.


EmoticonEmoticon