Rabu, 1 Disember 2021

'Tak jadi bogel dari KL ke Johor, saya sesak nafas' peminat JDT mungkir janji


Kecoh seketika di alam siber dengan kekalahan Johor Darul Ta'zim (JDT) terhadap Kuala Lumpur City (KL City), semalam. Namun, netizen mula mencari seorang lelaki yang didakwa berjanji akan berbogel jika JDT kalah.


Gambar dan video daripada seorang peminat JDT itu menjadi tular di laman sosial selepas membuat kenyataan, yang dia sanggup berbogel dari Kuala Lumpur (KL) hingga ke Johor.


Video berdurasi 33 saat itu dimuat naik di laman sosial Tiktok memaparkan lelaki tersebut dengan yakin KL City tidak mungkin dapat mengalahkan JDT. Namun malang bagi lelaki itu kerana JDT tewas 0-2 terhadap KL City.


"Malam ini (semalam) Johor lawan KL. Ok bro macam ini bro, kalau KL boleh kalahkan Johor, aku bogel dari KL sampai Johor.


"Bogel tau. Aku bogel. Serius cakap punya. Bukan sembang. Tak pernah dalam sejarah KL boleh kalahkan Johor. Aku bogel dari KL sampai Johor," katanya.


Netizen kini mula mencarinya untuk menuntut dia menunaikan janjinya untuk berbogel. Namun selepas itu individu berkenaan memuat naik sekeping gambar dengan berbaju T kuning menulis; "Minta maaf.. tak jadi bogel KL ke Johor, saya ada sesak nafas."


Sementara itu dalam ruangan komen seorang netizen Liee Hiro menulis; "Bogel ngan sesak nafas takde kena mengena pun.. hahaha sembang." Manakala Mohd Firdaus menulis; "Netizen tak minta banyak.. bogel depan tol Sungai Besi je, kira setellah hutang."


Individu yang mendakwa mahu berbogel jika KL City tewaskan JDT dalam saingan Piala Malaysia.


EmoticonEmoticon