Rabu, 1 Disember 2021

Sanggup Jadi Mangsa Dera Selama Tiga Tahun Kerana Suami Kacak


Seorang wanita di Hunan, China didakwa sanggup bertahan didera dari segi mental dan fizikal oleh suaminya selama tiga tahun, kerana pasangannya itu disifatkan mempunyai wajah yang sangat kacak.


Menerusi lapor Chinapress.com pada 19 November 2021, wanita yang dikenali sebagai Li Nu, 23, menjadi mangsa dera suaminya dan ditemukan menangis di tepi jalan oleh orang ramai, baru-baru ini.


Menurut Li, pada mulanya, dia bertemu dengan suaminya melalui seorang kenalan kepada rakannya. Mereka berdua tertarik dengan penampilan masing-masing dalam pertemuan kali pertama sebelum berkahwin dua bulan kemudian dan sering bertengkar.


"Pada mulanya, kami hanya melemparkan kata-kata kesat antara satu sama lain tetapi saya tidak menyangka lama-kelamaan dia berani naik tangan pada saya," katanya.


Menurut sumber, ibu bapa dan ahli keluarga juga sudah menasihati wanita tersebut untuk berpisah dengan suami, namun wanita itu enggan mahu melepaskan.


"Antara sebabnya adalah kerana suami saya merupakan cinta pertama, jadi saya tidak mahu berputus asa dengan rumah tangga saya.


"Selain itu, suami saya terlalu tampan dan jika saya bercerai dengannya, susah untuk mencari lelaki kacak selepas ini," katanya.


Menurut portal berita Mirror Press, lelaki itu sudah bersetuju menceraikan isterinya yang sedang mengandung ketika ini dan berjanji akan menjaga bayi dalam kandungan itu.


Li tidak sanggup bercerai dengan suaminya kerana lelaki itu terlalu kacak. - Foto China Press.


EmoticonEmoticon