Ahad, 5 September 2021

Motosikal Dan Penunggangnya Sekali Diangkat Keluar Dari Zon Larangan Letak Kenderaan


Bagaikan aksi dalam filem, apabila anggota polis di Pune, India, menunda motosikal dengan penunggangnya yang masih berada di atas kenderaan itu, lapor berita India Express pada 23 Ogos 2021 lalu.


Kejadian itu tular di media sosial dan mengundang banyak komen daripada netizen yang mempersoalkan tindakan tersebut sehingga pihak berkuasa mengeluarkan penjelasan.


Selepas dikritik netizen, polis trafik menjelaskan bahawa lelaki itu naik ke motosikalnya selepas ketika pihak berkuasa mula mengeluarkan kenderaan itu dari zon larangan letak kenderaan.


Deputi Komisioner Polis (Trafik) Rahul Shrirame berkata, kejadian itu berlaku di kawasan Nanapeth, Pune. Selepas seorang polis cawangan trafik bersama petugas kontrak mengangkat motosikal menggunakan takal yang dipasang pada van penarik.


"Motosikal itu hampir diangkat ketika penunggang berkenaan datang dan naik ke atasnya untuk menghentikan tindakan itu walaupun dia dihalang polis.


"Selepas dia tidak mengendahkannya, motosikal itu ditunda di atas van bersama penunggangnya sekali," kata Shrirame.


Katanya, lelaki itu kemudiannya memohon maaf dan membayar denda, manakala tindakan turut diambil ke atas petugas kontrak dan anggota polis terbabit.


Foto yang tular menunjukkan insiden berkenaan.


EmoticonEmoticon