Selasa, 10 Ogos 2021

Dinobatkan Isteri Paling Kuat Cemburu di Dunia, Suami Hanya Dibenarkan Menonton Siaran Haiwan Dan Tumbuhan


Adakah cemburu adalah tanda cinta? Mungkin ya mungkin tidak. Tetapi bagaimana jika rasa cemburu itu terlalu banyak? Contohnya, anda selalu menyoal siasat pasangan anda selepas bekerja dan melarang perkara yang tidak masuk akal atas nama cinta.


Seperti seorang wanita bernama Debbi Wood dari Britain yang telah dinobatkan sebagai wanita paling kuat cemburu di dunia. Setiap hari dia ketakutan bahawa suaminya, Steve Wood, akan menipu dirinya. Walaupun suaminya, bukan jenis lelaki yang menipu.


Menurut laporan Daily Mail, Debbi mempunyai alat pengesan pembohongan khas untuk suaminya. Dia juga memasang alat 'perakam perbualan' di telefon bimbit suaminya serta memiliki kata laluan supaya dia dapat mengawasi dengan siapa Steve bersosial.



"Saya takut dia meninggalkan saya. Saya harus menegakkan peraturan, dan dia setuju," kata Debbi.


Bukan setakat itu, Debbi juga hanya membenarkan suaminya menonton televisyen yang memaparkan haiwan dan tumbuhan sahaja. Jika ada iklan yang menampilkan wanita cantik, Debbi akan segera menukar saluran lain.


"Suatu malam saya sangat takut, saya tidak dapat tidur. Ada seorang wanita cantik di sebuah iklan televisyen. Saya fikir jika Steve akan mencintainya. Sejak itu saya membeli alat pengesan pembohongan dalam talian," kata Debbi.



Debbi memberikan Steve konsol permainan supaya dia tidak perlu melirik wanita di layar kaca. Mereka berdua sering meluangkan masa bersama-sama sambil bermain game.


"Kami menghabiskan lebih dari setengah hari bermain. Isteri saya mempunyai Xbox 360, dan saya Xbox," kata Steve.


Sifat cemburu berlebihan Debbi nampaknya bukan tanpa alasan. Debbi didiagnosis menderita gangguan psikiatri, iaitu sindrom Othello. Keadaan mental yang menyebabkan seseorang mempunyai ketakutan yang berlebihan untuk kehilangan. Perasaan ini kemudian ditunjukkan dalam ketakutan pasangan mereka curang.


Menurut para pakar, sindrom yang menjadikan Debbi sebagai wanita paling cemburu dipicu oleh hubungan sebelumnya yang tidak berjalan dengan baik. Di samping itu, keadaan obesiti Debbi juga dipercayai akan memburukkan lagi sindrom ini.


Steve hanya dibenarkan menonton siaran televisyen yang memaparkan haiwan dan tumbuhan sahaja.

Debbi Wood membeli alat pengesan penipuan khusus untuk suaminya.


EmoticonEmoticon