Rabu, 14 Julai 2021

Lelaki ditahan curi seluar dalam wanita kononnya ubat hilangkan jerawat

Suspek curi seluar dalam wanita ditahan polis.

Seorang lelaki ditahan polis kerana mencuri seluar dalam wanita. Suspek mendakwa melakukan jenayah itu kerana mahu menjadikan pakaian itu sebagai ubat jerawat, lapor Suara.com pada 14 Julai 2021, hari ini.


Suspek bernama OM, 23, ditangkap dalam satu kejadian di Tasikmalaya, Kalimantan Barat pada 13 Julai 2021 ketika mencuri seluar dalam wanita yang sedang dikeringkan di depan rumah Desa Indihiang, Indonesia.


OM sempat melarikan diri ke Dewan Perwakilan Rakyat Daerah (DPRD) namun berjaya dikepung oleh penduduk kampung.


Ketua Polis Indihiang, Komisioner Didik Rohim Hadi mengesahkan kejadian itu dan sudah menerima laporan daripada penduduk kampung.


"Suspek sudah disoal siasat dan apabila ditanya motif mencuri, dia berkata seluar dalam wanita mahu dijadikan ubat merawat jerawat. Ini merupakan kali kedua OM melakukan pencurian seluar dalam di kawasan tersebut," ujarnya.


Sementara itu, OM ketika soal siasat mengakui terpengaruh dengan kata-kata rakannya yang memberitahu seluar dalam wanita berupaya mengubati jerawat muka.


"Saya curi kerana mahu hilangkan jerawat di muka kerana kawan-kawan beritahu itu ubat paling mujarab," katanya.


Jerawat tumbuh disebabkan pengambilan makanan berminyak dan makanan ringan yang memudahkan kulit ditumbuhi jerawat, selain faktor keturunan. Menghilangkan jerawat dengan menggunakan seluar dalam wanita adalah mitos semata-mata.


Cara paling mudah dan cepat untuk menyembuhkan jerawat adalah dengan menggunakan jus perahan lemon. Ia kaya dengan vitamin C dan membantu mengeringkan jerawat.


EmoticonEmoticon