Selasa, 20 Julai 2021

Ajal ketika mahu swafoto, wanita terjatuh di air terjun


Seorang influencer (Bintang Instagram) media sosial, maut selepas terjatuh di air terjun di hadapan rakan-rakannya ketika cuba mengambil swafoto untuk dikongsi dengan 6,000 pengikut Instagramnya.


Daily Star melaporkan, Sofia Cheung, 32, jatuh dari ketinggian 4.68 meter di air terjun Tsing Dai berhampiran Yuen Long, Hong Kong, pada hari Sabtu minggu lalu (10 Julai 2021).


Dia menghabiskan masa bersama tiga rakannya di Taman Ha Pak Lai, sebelum tragedi itu berlaku. Dalam akaun Instagram Sofia dipenuhi aktiviti mendaki, berkayak, menjelajah, aktiviti luar, dan fotografi. Gambar dia naik ke puncak air terjun itu untuk mengambil foto turut dikongsinya.


Bagaimanapun, dia dikatakan kehilangan keseimbangan dan jatuh ke dalam air. Rakannya segera memanggil pasukan kecemasan, dan paramedik membawa Sofia ke sebuah hospital di Hong Kong.



Tetapi, dia disahkan meninggal dunia sebaik tiba di hospital. Akaun Instagramnya menyatakan, 'hidup semestinya tidak menyenangkan' dan dipenuhi dengan gambar dia menikmati masa-masa lalunya.


Foto terakhir yang dikongsi dari akaunnya dengan 6,314 pengikutnya pada 9 Julai dan sejak itu dibanjiri dengan mesej takziah.


"Saya fikir hari-hari yang lebih baik akan datang. Saya akan merindui perbualan anda setiap hari. Saya selalu mencintaimu. Berehatlah dengan tenang Sofia yang cantik," tulis seorang pengikut yang patah hati.


Puluhan yang lain menyertakan ucapan 'RIP' (Rest In Peace) dengan banyak emoji untuk mengingati individu yang berusia 32 tahun itu.


Antara foto aksi Sofia Cheung, sebelum ini. - Foto Agensi.


EmoticonEmoticon