Isnin, 7 Jun 2021

Isteri pertama menangis melihat suami bernikah lagi


Siapa yang tidak menangis ketika melihat suami mereka berkahwin semula dengan wanita lain? Begitulah perasaan seorang wanita yang menangis teresak-esak dalam sebuah video tular di TikTok baru-baru ini.


Video yang dimuat naik di aplikasi itu telah mendapat banyak simpati dari netizen. Kerana wanita yang menangis dalam video itu adalah isteri pertama lelaki yang berkahwin semula.


Wanita itu kelihatan begitu kuat ketika menjalani kenyataan yang terlalu menyakitkan hati dan perasaannya. Pada masa yang sama, sebilangan tetamu memenuhi rumah tersebut dan meraikan pasangan pengantin baharu.


Wanita yang didakwa isteri pertama itu beberapa kali dilihat mengusap air matanya dan cuba untuk menahan diri daripada menangis ketika melihat suami diraikan bersama madunya.



"Walaupun hatinya sakit sangat dan tidak dapat menahan air matanya, dia berusaha untuk menjadi kuat. Ketika isteri pertama seikhlas hati mengizinkan suami untuk berkahwin lagi," tulis 'herikanatasya' pada hantaran tersebut di akaun TikToknya pada Jumaat, 4 Jun 2021 lalu.


Sementara itu, suami wanita berkenaan yang merupakan pengantin lelaki, dilihat sibuk me­layan para tetamu bersama isteri baharu dan ibu bapanya.


Rakaman video tersebut menerima beribu-ribu komen daripada pengguna media sosial. Rata-rata, mereka meluahkan perasaan simpati dan sedih terhadap nasib isteri pertama.


"Saya turut dapat merasa sakitnya hati wanita tersebut. Semoga dia diberi kekuatan," tulis seorang netizen


Sehingga akhir video, isteri pertama terus menangis dan sesekali mengesat air mata yang jatuh dengan tangannya. Pemuat naik juga berdoa agar wanita itu mendapat jaminan syurga. Sumber: Arini Nuranisa/LIPUTAN6 (06/6/2021).


EmoticonEmoticon