Sabtu, 16 Mac 2024

Remaja 17 tahun diculik, dipukul beramai-ramai


Seorang remaja lelaki berusia 17 tahun cedera parah selepas dibelasah sekumpulan lelaki dalam kejadian di Taman Kota Masai, Pasir Gudang di Johor Bahru pada Jumaat.


Ketua Polis Daerah Seri Alam, Superintendan Mohd. Sohaimi Ishak berkata, ekoran kejadian itu, mangsa mengalami pendarahan di telinga kiri serta lebam di beberapa bahagian termasuk pipi, leher, bahu dan belakang badan.


"Susulan itu, tiga suspek berusia 15 hingga 37 tahun ditahan hari ini bagi membantu siasatan. Kejadian ini yang tular dalam media sosial dipercayai berlaku pada jam 5 petang.


"Berdasarkan rakaman, mangsa telah dipukul menggunakan topi keledar di kawasan perumahan, sebelum dimasukkan ke dalam kereta Proton Satria dan dibawa ke tempat lain," katanya dalam satu kenyataan, hari ini.


Beliau berkata, siasatan awal mendapati mangsa dibawa ke sebuah rumah di kawasan berhampiran dan dipukul menggunakan kayu cota serta beberapa objek lain.


Mohd Sohaimi berkata, seorang daripada suspek yang ditahan mempunyai 26 rekod jenayah lampau selain turut positif dadah jenis methamphetamine.


Motif kejadian katanya, masih dalam siasatan manakala kes disiasat mengikut Seksyen 363, Seksyen 148 dan Seksyen 324 Kanun Keseksaan.


"Selain itu, polis masih giat memburu beberapa lagi suspek yang dipercayai terlibat dalam kejadian tersebut," ujarnya.


Tangkap layar menunjukkan seorang lelaki dipukul beberapa individu sebelum dimasukkan ke dalam sebuah kenderaan dipercayai berlaku di Taman Kota Masai, Pasir Gudang, Johor Bahru semalam.


EmoticonEmoticon