Rabu, 1 November 2023

Wanita berkahwin dengan anggota bomba yang menyelamatkan nyawanya


Seorang wanita tular di media sosial China kerana berkahwin dengan anggota bomba yang menyelamatkan nyawanya, lapor laman berita Thaiger pada 30 Oktober 2023.


Baru-baru ini, wanita itu dilaporkan berdiri di tingkat atas sebuah bangunan pangsapuri di bandar Fuzhou, China untuk mengakhiri hidupnya.


Semasa dia teragak-agak untuk terjun, anggota perkhidmatan kecemasan tiba dan berusaha menyelamatkan nyawanya.


Wanita itu semakin panik apabila anggota-anggota bomba menghampirinya. Dia kemudian tergelincir namun berjaya berpaut pada sisi bangunan.


Sejurus itu, seorang anggota bomba bergegas memegang tangannya dengan kuat, seorang lagi petugas memegang kakinya melalui tingkap tingkat bawah namun keadaan kekal tidak menentu.


Ketika empat penyelamat memegang bahagian bawah badan wanita itu untuk menariknya melalui tingkap, seorang daripadanya tanpa berlengah menggunakan tangannya untuk menyokong punggung wanita tersebut untuk menghalangnya daripada jatuh.


Keseluruhan operasi menyelamat dirakam dan dikongsi di media sosial oleh penduduk di bangunan bertentangan.


Tiga bulan selepas peristiwa dramatik itu, wanita itu, yang pernah berniat untuk mengakhiri hidupnya, mendedahkan bahawa dia secara tidak sengaja jatuh cinta dengan anggota penyelamat yang membantunya.


Walaupun pasangan itu tidak mendedahkan butiran lanjut tentang kisah cinta mereka, ramai netizen membuat spekulasi bahawa jiwa rapuh wanita itu, yang memerlukan sokongan, mungkin telah hangat dengan sikap positif penyelamat muda itu.


Dalam sebuah video perkahwinan, dia dilihat menggenggam erat tangan anggota penyelamat itu. Video itu mendapat perhatian netizen di media sosial.


"Saya gembira mendengar kisah cinta yang begitu comel. Wanita ini pasti menjadi lebih baik selepas bertemu dengan suaminya sekarang. Saya doakan mereka berbahagia selamanya," kata seorang netizen. - Sumber The Thaiger.


Video perkahwinan pasangan itu tular di media sosial China. - Foto Sanook.


EmoticonEmoticon