Ahad, 8 Oktober 2023

Tidak sampai 48 jam siap dibina, pondok bayar parkir kenderaan dibakar


Tidak sampai 48 jam siap dibina, sebuah pondok bayaran tempat letak kenderaan di pusat niaga Dataran Rimba, Kuala Nerus musnah terbakar disyaki disebabkan perbuatan khianat, pagi tadi.


Seorang pekerja kedai yang hanya mahu dikenali sebagai Hani, 28, berkata, kejadian itu disedari ketika mahu memulakan perniagaan pada pukul 9 pagi.


Menurutnya, pondok yang dikatakan milik syarikat swasta itu sedang dalam pembinaan sejak Jumaat lalu dan dalam keadaan baik sepanjang hari sehingga malam tadi.


"Ketika menutup premis kira-kira pukul 9.30 malam semalam, saya dapati pondok bayaran berkenaan masih kukuh berdiri namun terkejut melihat ianya rentung pagi ini.


"Sebelum ini tapak parkir di lot perniagaan komersial ini pernah dikenakan caj oleh Majlis Bandaraya Kuala Terengganu (MBKT) selama sebulan sebelum ianya dihentikan.


"Saya tidak pasti motif dan punca kejadian memandangkan tiada aktiviti mencurigakan di kawasan ini dalam masa terdekat," katanya ketika ditemui hari ini.


Salah seorang penduduk dikenali sebagai Fikri, 33, berkata, dia hanya mengetahui kejadian itu selepas ianya tular di media sosial sejak pagi ini.


Lelaki itu mendakwa, isu bayaran parkir di kawasan itu pernah menjadi perdebatan disebabkan ianya tidak pernah dilaksanakan sebelum ini untuk tempoh masa yang lama.


"Sebelum ini pengguna dikenakan caj RM1 sejam namun ianya tidak lama mungkin disebabkan ramai pengguna merungut sehingga menjejaskan kedatangan ke premis di sini," ujarnya.


Keadaan pondok bayaran parkir kenderaan yang hangus terbakar dipercaayai perbuatan khianat di pusat niaga Dataran Rimba, Kuala Terengganu, hari ini. - Foto Utusan.


EmoticonEmoticon